English

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان خبر داد

رسیدگی به ۱۶۸۴ پرونده در شورای حل اختلاف پایانه بار بندرعباس

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون 1684 فقره پرونده وارده حقوقی و کیفری میان رانندگان و شرکت های حمل و نقلی در پایانه بار بندرعباس تشکیل و به آنان رسیدگی شد.

رسیدگی به 1684 پرونده در شورای حل اختلاف پایانه بار بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان  داریوش باقرجوان  از رسیدگی به پرونده های شورای حل اختلاف پایانه بار بندرعباس و مختومه شدن آنان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

وی با بیان این مطلب گفت: شورای حل واختلاف ویژه حمل ونقل برون شهری بمنظور حل وفصل مشکلات حمل ونقلی درسال 1383 درمحل پایانه باربندرعباس تشکیل گردید که باید گفت پایانه بار بندرعباس اولین پایانه باریست که دارای شورای حل اختلاف دربین پایانه بارهای سطح کشوراست.

وی گفت: هدف از راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه حمل و نقل  آن گونه که در ماده 189 قانون برنامه سوم آمده ودر کاهش مراجعات مردم بر محاکمه قضایی رفع اختلافات محلی و بیشتر حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، بوده است.

باقرجوان با اشاره به اینکه صلح و سازش و از بین بردن پرخاشگری و ستیزه جویی از اهداف ایجاد شوراههای حل اختلاف است، افزود: از 1684 فقره پرونده وارده در سال 1396 شورای حل اختلاف حمل ونقل پایانه 1225 فقره منجر به صلح وسازش ورضایت طرفین شد و 459 فقره پرونده با صدور حکم مختومه گردیده است.

لازم به ذکراست غیراز پرونده های وارده و مختومه حداقل روزانه شکایت های وارده بیش از 20 الی 30 مورد تلفنی که شامل مسائل از قبیل (عدم پرداخت کرایه، تصادفات، مطالبه طلب، عدم تخلیه بار، برگشت از بارگیری، دریافت کمیسیون اضافی در انبارها، کانینرهای خسارتی و دیرکرد کانتینرها، حق توقف و خروج کامیون به علت آماده نبودن مدارک در اسکله، عدم تطبیق بار با مدارک گمرکی مثل برگ سبز و مجوز عبور در این شورا حل و فصل می شود.

شایان ذکراست از این تعداد پرونده 50 درصد ارجاعی از پلیس راهها ، 40 درصد مربوط به بخش حمل ونقل داخلی و مشکلات رانندگان با شرکتهای حمل ونقلی (عدم پرداخت کرایه، دریافت کمیسیون اضافی، حق توقف و غیره ) و 10درصد مشکلات کسبه ومغازه داران واختلافات شخصی ومتفرقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه