English

معاون وزیر بهداشت در گرگان گفت

افزایش نظارت بر توزیع و فروش تجهیزات پزشکی در کشور

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: عده‌ای از این فرصت که مردم در تنگنا هستند برای منافع شخصی استفاده کردند و برخی تجهیزات پزشکی را به مردن گرگان می‌فروشند و باید نظارت بر توزیع و فروش تجهیزات پزشکی در کشور افزایش یابد.

افزایش نظارت بر توزیع و فروش تجهیزات پزشکی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا اصغری پیش از ظهر امروز در آیین بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی با بیان اینکه خدمات ارزشمندی در طرح تحول سلامت اتفاق افتاده اظهار داشت: نقش تجهیزات پزشکی در طرح تحول سلامت تعیین کننده بود.

وی با بیان اینکه امید داریم خروجی‌های این همایش به بهبود فعالیت‌های استان‌ها کمک کند، گفت: امروز وضعیت بهتری نسبت به قبل از طرح تحول سلامت در کشور داریم و در اجرای طرح تحول سلامت وزیر بهداشت نقش اساسی داشت.

طرح تحول سلامت یکی از  برنامه‌های مهم کشور است

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از  برنامه‌های مهم کشور است، افزود: براین اساس بود که وزیر بهداشت در مجلس بالاترین رای اعتماد را از نمایندگان مجلس گرفت.

اصغری به فروش تجهیزات پزشکی با چند برابر قیمت در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: عده‌ای از این فرصت که مردم در تنگنا بودند برای منافع شخصی استفاده کردند و برخی تجهیزات پزشکی را به مردن گرگان می‌فروشند و باید این موارد را سامان دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: خدمت به مردم و رضایتمندی در مردم باید تداوم پیدا کند و روز به روز بهتر شود و یکی از معضلاتی که با آن رو به رو هستیم منابع مالی است.

اصغری گفت: چرا تجهیزاتی که نصف قیمت بازار است با چنین قیمت‌هایی در بازار عرضه شود و چرا یک عده‌ای با وجود تنگناهای مالی به جیب و منافع خود نگاه کنند.

وی تاکید کرد: شما مدیران تجیهزات نیستید و مدیران نظارت بر تجهیزات هستید که این انتظار را داریم که از مدیران نظارت‌ها را اعمال کنند و با برنامه‌ریزی و سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که تعریف شده باید نظارت کامل شود و بررسی شود تجهیزاتی که خریده می‌شود تا چه میزان مورد نیاز است.

اصغری افزود: ما در سیستم خود گرفتاریم و نظارت‌های ما کامل نیست و نیاز است برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی انجام شود و به دنبال توانمند کردن حوزه نظارتی هستیم تا مدیران تجهیزات موثرتر عمل کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: سرعت پیشرفت علمی زیاد است و در سال‌های آینده تجهیزات با تکنولوژی بالاتری عرضه می‌شود و ما باید تجهیزات و نظارت خود را با این پیشرفت‌ها ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: باید نظارت خود را به بخش خصوصی اعمال کنیم و مردم باید به این اعتماد برسند که چیزی که فروخته می‌شود استاندارد لازم را دارد و به سلامت آنها کمک می‌کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه باید با متخلفان به صورت قاطع برخورد شود، یادآور شد: در تلاش هستیم سیاست‌های بهتری اعمال کنیم و نظارت‌ها بر ورود کالاهای قاچاق افزایش یابد و این نیازمند همکاری با متولیان حوزه قاچاق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی