English

نمایشگاه آثار هنرمند گیلانی در نگارخانه آتشزاد تهران برپا شد

سومین نمایشگاه خوشنویسی هنرمند گیلانی، علیرضا زندی دشت بیاض با عنوان «رها در خط شکسته» با حضور استاد یدالله کابلی خوانساری در نگارخانه آتشزاد تهران افتتاح شد.

نمایشگاه آثار هنرمند گیلانی در نگارخانه آتشزاد تهران برپا شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علیرضا زندی دشت بیاض گفت: از رهگذر آشنایی با هنر خوشنویسی در سنین کودکی، در دهه هفتاد با هدایت مادری فرهیخته و پدری زحمتکش و آشنایی با استاد خلیل حبیب زاده به باغی رهنمون شدم که باغبان آن حضرت استاد یدالله کابلی خوانساری نام داشت، باغبانی که احیای مجدد خط شکسته در حدودی انکارناپذیر به سعی و همت و اشتیاق او ممکن شد و او بود که حدود پنجاه سال عمر و سعی خود را در راه بازیابی و باز پیرایی این خط شریف صرف کرد و توانست آن را به جایگاه حقیقی و متعالی خود باز گرداند.

زندی گفت: مجموعه حاضر، حاصل کوششی است که در سایه تعالیم حضرت ایشان بصورت غیرمستقیم از طریق کتب استاد در اوایل دهه هفتاد و بصورت مستقیم از سال ٨٨ درک نمودم، تعالیمی که در جان و کالبد هر میوه ای بنشیند باید طعم همان میوه را بدهد، باید خودش باشد نه دیگری.

وی در خصوص ویژگی های بصری آثارش گفت: فضاسازی و ترکیب بندی برایم بسیار مهم است البته در کنار هندسه موزون کلمات، هرچند که معتقدم در بی نظمی هم به خودی خود می تواند نظم خاصو. حاکم باشد که من آنرا بسیار می پسندم. بی حد و مرز بودن را دوست دارم چون حصار، خود مانعی برای بروز خلاقیت هاست.

این هنرمند گیلانی تاکید کرد: نکته ای که در خط شکسته بسیار شنیده می شود، ناخوانا بودن آن است، هرچند مخاطب با درک مفاهیم در پی خواندن آن کلمات حظ بسیار می برد

وی افزود: معتقدم که هندسه کلمات نیز می تواند منهای خواندن اثر بسیار بیشتر لذت بخش باشد و بسیار مشاهده شده که خوشنویسان بخصوص شکسته نویسان با برپایی نمایشگاه های متعدد در کشورهای مختلف توجه بسیاری از مخاطبین غیر ایرانی را به هندسه کلمات، فرم و فضاسازی جلب کرده اند، ضمن اینکه باید این فرصت را ایجاد کنیم تا بیننده کمی به فکر فرورفته و تامل کند و بر این باور هستم که این یکی از وظایف هنرمندان است که دست مخاطب را گرفته و با خود ببرند به سرزمینی که پیشرفت جامعه و ارتقا سطح سلیقه مخاطب در آن جاست.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا تاریخ ٢٣ مهر به جز روزهای شنبه از ساعت ١٦ تا ٢٠ چشم انتظار قدوم پرمهر علاقه مندان و هنردوستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه