English

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد

تحصیل ۱۰ هزار و ۶۰۰ هنرجو در هنرستان‌های استان قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: در سال‌های گذشته بنا به توصیه‌های رهبر انقلاب اتفاقات مبارکی در آموزش‌وپرورش استان قم رخ داد.

تحصیل ۱۰ هزار و ۶۰۰ هنرجو در هنرستان‌های استان قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار موج در قم، با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار داشت: هر ایرانی دغدغه مندی برای توسعه و تعالی ایران اسلامی باید تلاش کند و سخنان مقام معظم رهبری در بهتر شدن جایگاه ایران و رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد تولید و اشتغال فصل الخطاب همه دلسوزان نظام و انقلاب قرار گیرد.

وی بابیان نقش مؤثر آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش در ایجاد اشتغال افزود: تقویت و توسعه رشته‌های مهارتی و علاقه‌مند کردن دانش آموزان برای ورود به رشته‌های فنی به‌صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت تا ضمن یاددادن مهارت‌های لازم به دانش آموزان آن‌ها را برای ورود به جامعه و شغل مناسب آماده‌سازیم.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام تصریح کرد: در سال‌های گذشته بنا به توصیه‌های رهبر عزیز انقلاب اتفاقات مبارکی در آموزش‌وپرورش استان قم رخ داد و توسعه رشته‌های بومی و صنعتی در هنرستان‌هایی با تعداد 10 هزار و 600 هنرجو توانسته باتربیت هنرجویانی که هم‌زمان با تحصیل به کار و فعالیت و کسب درآمد در جامعه مشغول شوند و ازجمله این رشته‌های بومی انگشتر سازی، آسانسور، شیرینی و سوهان‌پزی را می‌توان  نام برد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل با کارآفرینان عنوان کرد: نظام آموزشی ما با تعامل با کارآفرینان است که می‌تواند ضمن کمک به کارآفرینی از انباشت تجربه‌ها در مسیر رشد و توسعه استفاده کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان راهکارهای بهبود فضای کسب‌وکار در جامعه افزود: باید با همدلی و همراهی و احساس تکلیف و وظیفه بیشتر، شرایط و فضای کسب‌وکار را در جامعه بهبود بخشید و با اقدام به توسعه فعالیت‌های عمرانی، توسعه رفاه و ایجاد اشتغال مولد در کلیه زیرساخت‌های تولیدی و خدماتی و تأمین نیازهای جانبی این پروژه‌ها را به وجود آورد.

وی با تأکید بر توسعه فعالیت‌های تکنولوژی اطلاعات (آی تی) در کشور و بهره‌گیری از نیروهای جوان و پرتوان در این زمینه گفت: این اقدام علاوه بر اشتغال مؤثر موجب ارزآوری قابل‌ملاحظه‌ای در کشور خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه