English

۹ برگزیده سوگواره عاشورایی ارس معرفی شدند

نخستین سوگواره عاشورایی ارس، از شاعران برگزیده این سوگواره تقدیر شد.

9 برگزیده سوگواره عاشورایی ارس معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی ارس، بعد از ظهر امروز با حضور و شعرخوانی شاعران اهل بیت عصمت و طهارت و معرفی آثار منتخب برگزار شد .

بر اساس آمار ارائه شده، از مجموع 113 اثر رسیده به دبیرخانه نخستین سوگواره عاشورایی ارس، 9 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و به شاعران این آثار جوایزی تعلق گرفت .

با اعلام نظر هیئت داوران سوگواره، احمد خسروشاهی از تبریز، مهدی عظیمی از تبریز و ابراهیم قبله آرباتان از هریس موفق شدند تا عناوین اول تا سوم سوگواره عاشورایی ارس را به خود اختصاص دهند .

در ادامه نیز، جعفر پور رضوی از تبریز، مهدی رستمی از تبریز، عارف ساسانی از مراغه، محمد شکری فرد از هشترود؛ محمد هوشمند از تبریز و رضا قاسم‌زاده از هادیشهر به عنوان دیگر شاعران برگزیده، مورد تقدیر قرار گرفتند .

بر اساس بیانه منتشر شده از سوی هیئت داوران، با تایید و مجوز داوران به دلیل سره و ممتاز نبودن آثار ارسالی برای بخش ویژه و همچنین منتخب شدن برخی کدها در میان برگزیدگان بخش اصلی، دبیرخانه از معرفی اثر بعنوان برگزیده بخش ویژه صرف نظر نموده است .

همچنین در بخش دیگری از مراسم از تمام شاعرانی که از منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا در این سوگواره شرکت کرده بودند، تقدیر شد. حسن نقی زاده، احد علی محمدی، فاطمه سیرانزاده، حکیمه علیپور، کشور عباسی و معصومه غلامپور علمداری، شاعران بومی این سوگواره بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند .

لوح تقدیر سوگواره عاشورایی ارس نیز به پاس یک عمر فعالیت در حوزه شعر و ادب عاشورایی به مهمانان ویژه سوگواره، استاد ولی الله کلامی، دکتر علیرضا قزوه و دکتر محمدسعید میرزایی تعلق گرفت .

امام جمعه جلفا نیز در ادامه این مراسم، ضمن تشریح بعدهای مختلف قیام عاشورایی، شعرهایی از شاعران مختلف عاشورایی را قرائت کرد .

همچنین اشعار خوانده شده از سوی برخی از شاعران برگزیده و مدعوین به سوگواره نیز زینت بخش مراسم اختتامیه بود .

گفتنی است، نخستین دوره سوگواره شعر عاشورایی ارس، به همت سازمان منطقه آزاد ارس و با حضور شاعران استان آذربایجان شرقی و سایر مناطق آزاد ایران برگزار شد و دکتر امیرحسین الهیاری، استاد حسین مهرنگ، دکتر علی حاجی بلند و صالح سجادی داوری آثار را بر عهده داشتند. در این مراسم علاوه بر شاعران اهل بیت عصمت و طهارت، علاقمندان به فرهنگ عاشورایی، مسئولان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه