English

فرماندار قشم خبر داد

پرداخت ۹۲ درصدی تسهیلات اشتغالزایی از صندوق کار آفرینی امید

فرماندار قشم در کار گروه اشتغال این شهرستان گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری، میزان تسهیلات پرداختی از صندوق کار آفرینی امید در این شهرستان برابر با 92 درصد از کل تسهیلات در سال 95 بوده است.

پرداخت 92 درصدی تسهیلات اشتغالزایی از صندوق کار آفرینی امید

به گزارش خبرگزاری موج از قشم، علیرضا نصری اظهار داشت: جهش و رونق خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان قشم اتفاق افتاده است. به عنوان نمونه از صندوق کار آفرینی امید در شش ماهه نخست سال جاری معادل 92 درصد کل سال گذشته تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب در راستای روشن ساختن خط مش و مسیر حرکت است و قطعا اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به عنوان یک راهبرد مورد اهتمام همیشگی خواهد بود.

کمک به تولید و اشتغال فراتر از کار اداری و وظیفه ای ملی است

فرماندار قشم، از بانک ها خواست با مشاوره و راهنمایی، به سرمایه گذارانی که برای دریافت تسهیلات در بخش تولید و اشتغال مراجعه می کنند، کمک کنند تا سرمایه و توان خود را در حوزه مورد نیاز و دارای توجیه مناسب اقتصادی هزینه کنند.

 رئیس کار گروه اشتغال شهرستان قشم، خطاب به اعضای این کارگروه اظهار کرد: کمک به تولید و اشتغال را فراتر از کار اداری و در شمار وظیفه ملی تلقی کنید. او به مشکلات اقتصادی بخش هایی از جامعه و ناهنجاری های ناشی از آن اشاره و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات را تنها به عنوان حساب مالی در نظر نگیرید، خیلی فعالیت های حوزه تولید و اشتغال به کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی کمک می رساند.

عدم وصول مطالبات بانکی؛ دغدغه مهم فعالین بانکی

فرماندار قشم در بخشی از سخنان خود به مشکلات مورد اشاره روسای بانک ها پرداخت؛ عدم وصول مطالبات بانکی یکی از مهم ترین دغدغه های فعالین بانکی بود بطوری که آن ها پرداخت تسهیلات در ازای دریافت مطالبات را به عنوان یک راهکار برونرفت از این مشکل عنوان کردند.

 نصری ضمن مخالفت شدید با این راه حل بیان داشت: ما حاضریم به شما کمک کنیم و از شوراها و معتمدین محلی هم می خواهیم به این حوزه ورود کنند. نصری، تشکیل کمیته تخصصی برای وصول مطالبات را یکی دیگر از راهکارهای کمک به بانک ها برای رسیدن به مطالباتشان ذکر کرد ولی در عین حال از آن ها خواست پرداخت تسهیلات به متقاضیان را به علت بد حسابی دیگران متوقف نکنند.

وی از سرمایه گذاری در حوزه کشت گلخانه ای با توجه به تقاضای مناسب در کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان یکی از فعالیت های پر سود در حوزه کشاورزی یاد کرد که علاوه بر تامین نیاز شهرستان، قابلیت پوشش تقاضای کشورهای حوزه خلیح فارس را هم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه