English

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

افزایش تولید محصولات ویژه کشاورزی در اصفهان

کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید محصولات ویژه در این استان در حال افزایش است و استقبال مردم از این محصولات نیز روز به روز افزایش می ‌یابد.

افزایش تولید محصولات ویژه کشاورزی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مصطفی صیاد نصیری گفت: در سال گذشته 75 هزار و 400 تُن انواع محصولات ویژه کشاورزی با نظارت ویژه کلینیک ‌های گیاه پزشکی در استان اصفهان تولید شد.

وی اظهار کرد: در تولید محصولات ویژه از روش‌ های مدیریت تلفیقی آفات استفاده می‌شود که در این روش آخرین راهکارها استفاده از سموم است.

کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: اولویت جهاد کشاورزی این استان در این بخش با محصولات تازه ‌خوری از جمله خیار، کاهو، فلفل، گوجه و محصولات مشابه است تا برای تولید این محصولات استفاده از سموم به کمترین میزان خود برسد.

وی اضافه کرد: در تولید محصولات تلاش بر این است که از راه‌های مبارزه غیرشیمیایی از جمله مبارزه بیولوژیک و یا مکانیکی استفاده شود تا مدیریت آفات انجام شود.

صیاد نصیری گفت:برای اینکه تولیدات در گروه محصولات ویژه قرارگیرد نیاز به تایید کلینیک‌ های گیاه پزشکی دارد.

وی افزود: کارشناسان کشاورزی و کلینیک ‌های گیاه پزشکی بر تمام مراحل تولید محصولات ویژه نظارت‌ دارند.

وی با اشاره به اینکه از تولیدات محصولات ویژه کشاورزی نمونه‌ گیری مرکب انجام می شود، توضیح داد: پس از انجام آزمایشات تخصصی، در صورتیکه باقیمانده عناصری همچون نیترات، سرب و غیره در حد مجاز و با استانداردها مطابقت داشته باشد به آن محصول نشان استاندارد و کد رهگیری محصول سالم داده می‌ شود.

کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر 23 واحد تولید محصول ویژه در استان اصفهان فعالیت دارد.

به گفته کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان 18 هزار هکتار از زمین های این استان به تولید محصولات ویژه زراعی، 6 هزار هکتار به تولید محصولات ویژه باغی و 116 هکتار به تولید محصول ویژه گلخانه‌ای اختصاص دارد.

محصول ویژه، محصولی است که برای تولید آن مبارزه بیولوژیک با آفات انجام شده و سم پاشی نشده باشد و یا پس از سم پاشی، دوره لازم را برای دفع سموم گذرانده باشد تا باقیمانده سموم در آن، بسیار پایین و به حد مجاز رسیده باشد.

کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ساماندهی فروشگاه‌های عرضه سموم را از دیگر اقدام های انجام شده برای حفظ سلامت محصولات است که با همکاری دستگاه ‌های نظارتی، سموم قاچاق و تقلبی از بازار جمع‌ آوری و برای امحا و نابودی به مراجع مرتبط تحویل داده شده است.

صیاد نصیری  افزود: تاکنون 20 واحد صنفی متخلف عرضه سموم پلمب شده است و  سم قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته در بازار اصفهان وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه