English

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان خبر داد

راه اندازی مراکز عرضه محصولات ارگانیک در شهرهای هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مراکزی برای عرضه محصولات سالم و ارگانیک در سطح شهرهای استان هرمزگان در نظر گرفته خواهد شد.

راه اندازی مراکز عرضه محصولات ارگانیک در شهرهای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، بهروز اکرمی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان با اشاره به طرح دو موضوع تولید و عرضه محصولات سالم و ارگانیک کشاورزی و عرضه لبنیات محلی، بیان کرد: موضوعات مطروحه از طریق دبیرخانه کارگروه پیگیری و مصوبات آن در جهت تأمین سلامت مردم اجرایی شود.

وی با اشاره به لزوم عرضه محصولات سالم کشاورزی، افزود: محصول سالم به محصولاتی گفته می‌شود که میزان سموم مصرفی از حد استاندارد پایین‌تر است و از کود کمتری استفاده می‌شود و محصولات ارگانیک به محصولاتی گفته می‌شود که برای پرورش آنها از هیچ نوع سم یا کود شیمیایی استفاده نشده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: برای اینکه امکان انتخاب برای مردم فراهم باشد، مراکزی برای عرضه محصولات سالم و ارگانیک در سطح شهرهای استان هرمزگان در نظر گرفته خواهد شد.

اکرمی اظهار داشت: در همین راستا قیمت عرضه این محصولات از طریق جهاد کشاورزی به سازمان صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد می‌شود و سپس در کمیته مربوطه تصویب خواهد شد کهاین امر به اشتغال جدید و امکان استفاده از محصولات سالم و ارگانیک در سطح استان کمک خواهد کرد.

وی در خصوص عرضه شیر خام گفت: از آنجایی که عرضه شیر و لبنیات سنتی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد، مصوب شد، کارگروهی با همین موضوع با محوریت و مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و سایر دست‌اندرکاران تشکیل شود و موضوع را ساماندهی کنند تا عرضه محصولات و لبنیات محلی در استان هیچ گونه مشکل بهداشتی نداشته باشد.

ضرورت نظارت بر اماکن فروش و توزیع مواد غذایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست بر لزوم نظارت بر اماکن فروش و توزیع مواد غذایی تأکید کرد و گفت: نظارت دقیق و بازدید از مراکز عرضه و تولید مواد غذایی و سایر اماکن مجاز و غیر مجاز که با سلامت مردم سر و کار دارند و در حال حاضر به هر نحوی در حال فعالیت هستند، لازم است.

حسین داودی تصریح کرد: نظارت بر این مراکز در حوزه بهداشت نیز چه مجوز کسب داشته باشند و چه نداشته باشند، الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در بحث دام‌های استان، حتی برای خانواده‌هایی که تعداد دام  محدود دارند و قطعاً شیر این دام ها به مصرف خانوار می‌رسد نیز باید ارگان‌های ذیربط برای این محصولات برنامه داشته باشند تا مردم با رعایت موارد بهداشتی از لبنیات تولیدی خود استفاده کنند.

وی بیان داشت: کمیته‌ای با محوریت صنعت، معدن و تجارت، کارشناسان معاونت غذا و دارو  و دامپزشکی استان تشکیل شودو  با استفاده از راهکارهای مناسب و آسان مجوز لازم به عرضه کنندگان لبنیات در استان داده شود و روند عرضه این محصولات در خود استان بهداشتی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه