English

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

صبر کلید و راهگشای مصائب و مشکلات است

اگر انسان در زندگی صبر داشته باشد، یا به مقصود خود می‌رسد یا اجر و ثواب آن را دریافت می‌کند.

صبر کلید و راهگشای مصائب و مشکلات است

به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد  در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: درس‌های زیادی از گفتار، رفتار و کردار اهل بیت(علیهم‌السلام) گرفته ایم که یکی از آنها موضوع صبر و بردباری و استقامت است.

حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) تجسم صبر و بردباری و حلم بودند

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) تجسم صبر و بردباری بودند، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نیز در جای جای زندگانی خویش از جمله در واقعه کربلا همه کارها را با صبر پیش بردند.

مؤمنان همواره یکدیگر را به حق و صبر توصیه می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به آیه «و تواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر»، تصریح کرد: لازمه انسان در همه مسیرهای زمینی و آسمانی صبر است و انسان برای رسیدن به حق باید صبور باشد.

وی با بیان اینکه مؤمنان همواره یکدیگر را به حق و صبر توصیه می‌کنند، گفت: وصیت امام سجاد(علیه‌السلام)، امام حسین(علیه‌السلام) و امام علی(علیه‌السلام) به فرزندان خویش در زمان شهادت، «یا بنیّ اصبر علی الحق و ان کان مرّا» بوده است.

صبر کلید و راهگشا در برابر مصائب و مشکلات است

سخنران این مراسم  با اشاره به اینکه صبر در عربی به گیاهی تلخ اطلاق می شود، یادآور شد: صبر در زمان مصیبت ها، بلایا و ناگواری‌ها استعمال می‌شود و کلید و راهگشایی در برابر مصائب و مشکلات است.

وی تصریح کرد: اگر انسان در زندگی صبر داشته باشد، یا به مقصود خود می‌رسد یا اجر و ثواب آن را دریافت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: اگر انسان در برابر مشکلات صبر کند، خداوند متعال به واسطه آن صبر، انسان را به درجات بالا می‌رساند.

وی با اشاره به حدیث «علی مع الحق و الحق مع علی» اضافه کرد: از قرآن کریم و پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و اهل بیت(علیهم‌السلام) تعبیر به حق شده است و خداوند متعال، قرآن کریم، پیامبر و اهل بیت(علیهم‌السلام) حقیقت حق هستند.

خداوند به انسان صبور اجر بی‌حساب می‌دهد

وی با اشاره به اینکه صبر آثار و برکات زیادی دارد، عنوان کرد: یکی از برکات صبر این است که خداوند به انسان صبور اجر بی‌حساب می‌دهد و در کارهای فرد، حساب و کتاب باز نمی کند، همانطور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «انما یوفی الصابرون اجرهم بغیر حساب».

وی با تصریح بر اینکه حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در هیچ یک از وقایع کربلا به خداوند شکایت نکرد، تأکید کرد: شکایت از سختی‌ها و شکایت خلق را نزد خداوند بردن اشکالی ندارد، اما شکایت از خداوند شبیه شرک و کفر است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پایان به ماجرای حضرت داوود(علیه‌السلام) و بانوی صبوری که همدم آن حضرت در بهشت است، اشاره کرد و اظهار داشت: صبر، انسان را به درجه و مقامی می‌رساند که می‌تواند در کنار پیامبر زمان خود قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه