English

معاون عمرانی استانداری قزوین:

۵۰ درصد معلولیت ها در ایران ناشی از حوادث رانندگی است

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: 50 درصد معلولان بهزیستی را افراد سوانح جاده ای تشکیل می دهند و در کنار آن باید هزینه های جانبی زیادی را که ناشی از معلولیت، بی سرپرست شدن خانواده ها و هزینه های درمان است را فراموش نکنیم.

50 درصد معلولیت ها در ایران ناشی از حوادث رانندگی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی فرخزاد در هشتمین همایش سازمان های امدادی ترافیک و راهوران محله و تجلیل از چهره های فعال عرصه ترافیک که یکشنبه شب در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد اظهار داشت: منکر در جامعه فقط حجاب نیست بلکه رعایت نکردن قانون و مقررات هم نوعی منکر است که باید با آن برخورد شود.

وی بیان کرد: هزینه میلیاردی ایمن سازی جاده ها و جلوگیری از کشته شدن انسانها نتوانسته از خسارات قابل توجه سوانح کم کند و به نظر می رسد باید در کنار کارهای ایمن سازی نسبت به فرهنگ سازی و آموزش مردم اهتمام بیشتری کرد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: اعمال قانون برای متخلفان آخرین راه است و در شرایط کنونی با کشته شدن سالانه 16 هزار نفر در جاده ها نیازمند راه اندازی نهضتی فراگیر در آموزش و تغییر سبک زندگی و رفتارها هستیم تا مردم به قانون احترام بگذارند.

وی اظهارداشت: با وجود دستگاههای فرهنگی متعدد هنوز نتوانسته ایم مردم را به رعایت قانون ملزم کنیم و همچنان باید شاهد هزاران کشته و معلول و وارد شدن خسارت به کشور در جاده ها باشیم.

فرخزاد بیان کرد:بدون تعارف باید بپذیریم در حوزه رانندگی مشکلات زیادی داریم و باید سبک زندگی تغییر کند و اعتبارات کلان این بخش در عمران و سازندگی کشور هزینه شود.

وی اظهارداشت: 50 درصد معلولان بهزیستی را افراد سوانح جاده ای تشکیل می دهند و در کنار آن باید هزینه های جانبی زیادی را که ناشی از معلولیت، بی سرپرست شدن خانواده ها و هزینه های درمان است را فراموش نکنیم.

فرخزاد هفته نیروی انتظامی را فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی دانست و از دستگاههای متولی خواست در آموزش مردم تلاش بیشتری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی