English

آیت الله العظمی مکارم در دیدار فرمانده ناجا:

اعتقادات مذهبی برای حفظ کشور باید حفظ شود

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اعتقادات مذهبی برای حفظ کشور نیز باید حفظ شود، اینکه به یک شهید مدافع حرم به این میزان توجه می‌شود دشمن را هراسان کرده است.

اعتقادات مذهبی برای حفظ کشور باید حفظ شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار با حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه نیروی انتظامی عملکرد مطلوبی داشته است، اظهار کرد: تامین امنیت مجالس عزاداری با توجه به تعدد آنها اقدام سختی است که به خوبی توسط نیروی انتظامی دنبال شده است.

وی با اشاره به حادثه اخیر لاس‌وگاس اضافه کرد: فقط یک نفر توانسته این تعداد تلفات را رقم بزند اما اگر یک گروهی بودند معلوم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؛ در این دنیای ناامنی اکنون ایران اسلامی در یک منطقه جغرافیایی امن قرار دارد که این جای شکر دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه قمه‌زنی آسیب‌های مختلفی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش نیروی انتظامی استان قم امسال در این استان قمه‌زنی آشکار نداشته‌ایم  این نشان می‌دهد که قمه‌زن‌ها نسبت به گذشته آگاه‌تر شده‌اند تا چگونه عشق خود به امام حسین(ع) را به اثبات برسانند اما نیروی انتظامی نیز باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا در سال‌های آینده چیزی به نام قمه‌زنی به صورت آشکارا نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ناامنی در دوران رژیم شاهنشاهی به خوبی در کشور قابل مشاهده بود، عنوان کرد: هر چند اکنون نیز اصرار دارند ناامنی را در نزدیکی مرزها به ویژه در منطقه کردستان ایجاد کنند اما ایمان داریم که این نقشه عملیاتی نمی‌شود و اگر دشمن عقل داشت به دنبال این نقشه نمی‌رفت چرا که سه دولت قوی ایستاده و اجازه نمی‌دهند این اقدام انجام شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: اینکه در برخی از راهپیمایی‌ها از پرچم رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند از سران آنها صحبت می‌کنند نشان می‌دهد که این فتنه از کجا سرچشمه گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به فضای مجازی توجه دارد، اظهار کرد: فضای مجازی در شرایط فعلی آسیب‌پذیر است چرا که افراد بدون اجازه می‌توانند در این فضا حضور یافته و افکار خود را منتشر کنند و تا کنون نتوانسته مرزی برای این فضا تعیین کنیم، دشمن اکنون امید بیشتری نسبت به فضای مجازی دارد و شیطنت‌های خود را با محوریت مفاسد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دنبال کرده‌اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید یکی از اولویت‌های اصلی کشور باشد، تصریح کرد: باید بدانیم که آسیب‌های این حوزه بسیار زیاد است؛ بسیاری از طلاق‌هایی که آمار گرفته‌اند به علت مفاسد اخلاقی این فضای مجازی است به همین علت امیدواریم نیروی انتظامی نیز بیشتر از گذشته به این فضا توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که برای ایران اسلامی دلشان می‌سوزد، مذهبی‌ها هستند چرا که اگر این افراد نبودند نمی‌توانستیم در جنگ تحمیلی کشور را حفظ کنیم؛ در آن هشت سال دشمن همه چیز در اختیار داشت اما ایران اسلامی از حداقل تجهیزات نیز محروم بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمن اعتقادات ملت را هدف گرفته است، ادامه داد: اعتقادات مذهبی برای حفظ کشور نیز باید حفظ شود، اینکه به یک شهید مدافع حرم به این میزان توجه می‌شود دشمن را هراسان کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید مرزهای کشور را حفظ کنیم، عنوان کرد: آخرین کاری که دشمن می‌تواند انجام دهد تبدیل کردستان عراق به یک ویرانه است؛ شمال عراق را به وسیله داعش خراب کرده و اکنون در این منطقه نیز می‌توانند به دنبال ویرانی باشند در حالی که اگر کردستان کنونی حفظ شود هزینه کمتری پرداخت می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید نسبت به موضوع مواد مخدر حساسیت ویژه داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از همسایگان صادر کننده هستند باید مراقب باشیم تا با مشکل خاصی روبرو نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه