English

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت

شناسایی بیش از ۱۴۵ هزار سالمند در استان گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در استان گلستان بیش از ۱۴۵ هزار سالمند زندگی می‌کنند که امید به زندگی در آنها ۷۰ سال است.

شناسایی بیش از ۱۴۵ هزار سالمند در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم غفاری صبح امروز در آیین روز جهانی سالمند در استان گلستان اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی سالمند هفته تکریم از منزلت سالمندان  از 10 تا 16 مهرماه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیردولتی سازمان بهزیستی که در برگزاری این گردهمایی همکاری و تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: در حوزه سالمندی احادیث و روایات زیادی داریم و سوره اسراء در آیه 23 و 24 این موضوع را تاکید کرده که در حق پدر و مادر نیکی کنید و وقتی پیر و سالخورده شدند مراقب باشیم کمترین اهانت را نداشته باشیم و با آنها به اکرام برخورد کنید.

غفاری افزود: تعیین آغاز سن پیری دشوار است، برخی کارشناسان 40 سالگی و برخی 70 سالگی به عنوان آغاز سن پیری در نظر می‌گیرند.

وی گفت: پیری تدریجی است و شاید گذر و ورود به پیری را متوجه نشویم و سازمان بهداشت تاکید دارد که در حوزه حمل و نقل در جامعه، محیط‌های باز و اماکن عمومی مناسب برای سالمندان، مسکن مناسب با وضعیت سالمند و بکارگیری مشارکت اجتماعی سالمندان توجه شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: باید به تغییرات ساختار سنی توجه شود چرا که نیازهای افراد در سنین خاص متفاوت است.

غفاری افزود: در حوزه سالمندان تامین اجتماعی باید مورد توجه باشد و در کشور ما بیش 7 درصد سالمند داریم و چنین کشورهایی جزء کشورهای پیر محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: براساس سرشماری، جمعیت کشور نزدیک به 80 میلیون است و نرخ رشد کشور 1.29 بیان شده و رشد جمعیت سالمندی نزدیک به 12 است که نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد.

وی گفت: تغذیه، بهداشت و افزایش امید به زندگی منجر به آن شد که سالمندی افزایش پیدا کند و از سویی نرخ باروری ما در کشور کم است که این مهم منجر می‌شود که در آینده با کاهش جمعیت در کشور رو‌به‌رو شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی