English

رودخانه دز میزبان مسابقات قایقرانی کشور

مسوول هیات قایقرانی دزفول گفت: مسابقات قایقرانی آب های خروشان قهرمانی کشور در این شهرستان برگزاری می شود.

رودخانه دز میزبان مسابقات قایقرانی کشور

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، غلامحسین حسن پور گفت: با توجه به ظرفیت رودخانه دز در دزفول، این مسابقات برای نخستین بار در خوزستان و شهر دزفول برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت در روزهای آینده مسئول کمیته اسلالوم فدراسیون قایقرانی کشور برای بازدید از محل برگزاری مسابقات کشوری به دزفول سفر خواهد کرد تا موقعیت و محل مسابقات را ارزیابی کند.

حسن پور تصریح کرد: اگر مسابقات کشوری قایقرانی آب های خروشان به خوبی و در شرایط مناسب در دزفول برگزار شود دزفول به پایگاهی برای تمرینات آب های خروشان و آرام کشور و محلی برای برگزاری مسابقات بین المللی تبدیل خواهد شد.

مسئول هیات قایقرانی دزفول در ادامه افزود: مهسا کهنسال تنها بانوی قایقران ملی پوش خوزستانی هم اکنون برای حضور در مسابقات قهرمانی قایقرانی آسیا که قرار است 18 مهر در اندونزی برگزار شود در اردوی تیم ملی بسر می برد.

این مقام مسوول با بیان اینکه این مسابقات در ماده کانادایی برگزار خواهد شد اظهار امیدواری کرد، این بانوی قایقران کشورمان همچون سال های گذشته بتواند مقام های ارزنده ای در سطح آسیا کسب کند.

وی اظهار کرد: با توجه به امکانات طبیعی که در شهرستان دزفول وجود دارد قرار است مسابقات قایقرانی قهرمانی آب های آرام خوزستان به مناسبت هفته تربیت بدنی به میزبانی دزفول در محل پارک دولت دزفول و در رودخانه دز برگزار شود.

حسن پور با بیان اینکه در این مسابقات در هر تیم 5 قایقران شرکت خواهند کرد اذعان داشت: این مسابقات با حضور تیم های اهواز، آبادان، دزفول، خرمشهر، اندیمشک، ماهشهر، شوشتر و بندر امام در 2 ماده کایاک و تورینگ یک نفره در مسافت های 200 و 500 متر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات هیات قایقرانی دزفول تصریح کرد: هیات قایقرانی دزفول 8 عضو دارد که 2 نفر از آن ها خانم هستند، ولی این قایقرانان با وجود اینکه بارها در مسابقات ملی موفق به کسب مقام شده اند از کم ترین امکانات ورزشی بی بهره اند.

حسن پور افزود: سیل فروردین پارسال 36 قایق، 3 کانتینر، پارو، اسکله و دیگر امکانات و تجهیزات قایقرانی دزفول را با خود برد و هم اکنون تنها 2 قایق نیمه سالم برای قایقرانان دزفول باقی مانده است و 2 قایق دیگر نیز از مرکز استان در اختیار هیات قایقرانی دزفول قرار گرفته که جوابگوی تمرینات اعضا نیست.

مسوول هیات قایقرانی دزفول اذعان کرد: همچنین اکنون تنها یک اسکله و یک کانتینر نیمه سالم برای انبار امکانات و تجهیزات هیات باقی مانده که این امکانات برای برگزاری 2 مسابقه استانی و کشور بسیار ناچیز و محدود است.

وی بیان داشت: با رایزنی با مسئولان استانی و محلی قرار است با همکاری شهرداری دزفول ستاد ساماندهی قایقرانی به محل جدیدتری در رودخانه دز منتقل و محوطه سازی شود و مجتمع ورزش های آبی شهرستان دزفول برای هیات قایقرانی و هیات جت اسکی در آنجا راه اندازی شود.

حسن پور اظهار کرد: برای برگزاری این مسابقات مهم نیاز به اسکله، کانکس، کانتینر و پارو داریم ضمن اینکه برگزاری چنین مسابقاتی نیاز به حامی مالی دارد که امیدواریم محقق شود.

وی اذعان داشت: هیات قایقرانی دزفول نیاز به قایق کانو،کایاک، تورینگ، روئینگ و دراگون بوت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی