English

مدیرعامل آبفاروستایی هرمزگان خبر داد

احداث سه دستگاه آب شیرین کن در غرب و مرکز هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از احداث سه دستگاه آبشیرینکن در غرب و مرکز استان هرمزگان خبر داد.

احداث سه دستگاه آب شیرین کن در غرب و مرکز هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور با اشاره به اینکه این سه ابشیرینکن با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی احداث می شود گفت: این آب شیرین کن ها در سه روستای شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بندرعباس راه اندازی می شود.

وی افزود: به دلیل محدودیت شدید منابع اب شیرین در هرمزگان و به ویژه در غرب استان استفاده از پتانسیل آب دریا و اب های شور با تکنولوژی شیرین سازی از طریق ابشیرینکن ها راهبرد و استراتژی های این شرکت در تامین آب روستاهای استان است.

این مقام مسوول اذعان داشت: پس از انجام مطالعات فنی و مهندسی و اخذ موافقت شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور مقرر شد در راستای رفع کمبود آب آشامیدنی بالغ بر 31 روستا این ابشیرینکن ها احداث شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: با احداث این سه آبشیرینکن بیش از 19 هزار نفر از نعمت اب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

حمزه پور بیان کرد: 19 هزار نفر جمعیت برخوردار شامل 4 روستای منطقه آوین و مهدی اباد از توابع بخش فین، 18 روستای منطقه ساحلی پارسیان و 9 روستای منطقه حمیران بندرلنگه می شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: با احداث 3 سایت ابشیرینکن با ظرفیت تولید سه هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز مشکل آب شرب این 31 روستا رفع می شود.

مدیر عامل آبفاروستایی استان تصریح کرد: اجرای این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به صورت فراخوان عمومی با انتخاب سرمایه گذار انجام می شود.

مهندس حمزه پور در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: در حال حاضر 18سایت ابشیرینکن جهت آبرسانی به   191 روستا با ظرفیت 30050مترمکعب در شبانه روز (11 میلیون مترمکعب در سال) در حال بهره برداری است.

وی اظهار کرد: 10 سایت دیگر نیز جهت ابرسانی به 139روستا با ظرفیت14200مترمکعب در شبانه روز(5/2 میلیون مترمکعب در سال) در حال ساخت است.

این مقام مسوول در پایان خاطر نشان کرد: کل هزینه سرمایه گذاری در بخش آب شیرینکن ها (به جزء آب شیرینکن مپنا )  930 میلیارد ریال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه