English

الزام واحد (HSEE) برای صنایع کمتر از یکصد نفر

مدیر کل دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) کشور گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در سال 1397 واحدهای دارای کمتر از یکصد نفر کارکن نیز باید واحد (HSEE) را مستقر کنند.

الزام واحد (HSEE) برای صنایع کمتر از یکصد نفر

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، رسول یاراحمدی  با حضور در نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی صنعت ( HSEE) که در محل نمایشگاه دائمی اهواز برگزار شد در جمع صنعتگران و مسئولان استانی بیان کرد: طبق قانون هوای پاک از سه سال پیش تا کنون استقرار واحد (HSEE) در صنایع الزامی است و از سر فصل های مهم کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه واحدهای دارای کمتر از یکصد نفر کارکن نیز ملزم به دارا بودن واحد (HSEE) خواهد بود خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در سال 1397 واحدهای دارای کمتر از یکصد نفر کارکن نیز باید واحد (HSEE) را مستقر کنند.

مدیر کل دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) کشور درادامه این آئین با اشاره به پرداخت هزینه آلایندگی توسط صنایع عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد که بخشی از هزینه آلایندگی صنایع که به شهرداری پرداخت می شود به بدنه صنایع برگردد و بخشی از مشکلات صنعت را حل کند و در نظر است که 10 درصد این هزینه ها به صنایع برگشت داده شود.

یار احمدی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت همواره در چهار سال گذشته به عنوان برترین سازمان از نظر شاخص های ایمنی و بهداشت بوده ،عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1395 در بین 17 دستگاه مقام سوم کشور در مدیریت سبز را کسب کرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به میزان مصرف آب صنایع بیان کرد: صنایع در کشور به جز صنعت پتروشیمی و پالایشگاه یک درصد آب کشور را برای تولید استفاده می کنند و از امسال با جایگزینی انرژی های تجدید پذیر مثل استفاده از پنل های خورشیدی و توربین های باد و آب به جای استفاده از برق و گاز در صنایع در حال انجام است، استفاده از انرژی های تجدید پذیر در کاهش مصرف آب در صنایع بسیار موثر است.

یاراحمدی در ادامه با بیان اینکه 75 درصد صنایع سبز کشورمربوط به بخش صنعت بوده افزود : این شاخص تا 90 درصد هم قابل افزایش است.

گفتنی است؛ نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی صنعت ( HSEE) برای نخستین بار در کشور در اهواز افتتاح شد. و این نمایشگاه تا 18 مهر ماه در محل نمایشگاه دائمی اهواز در سالن خلیج فارس دایر است. در خوزستان 71 ناحیه صنعتی وجود دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه