English

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

جمهوری اسلامی همه وظایف خود را نسبت به برجام انجام داده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی همه وظایف خود را نسبت به برجام انجام داده است ولی امروز شاهد اتفاقات جدیدی هستیم که بیانگر این است که آمریکا تعهدات خود را نادیده گرفته و از برجام خارج شده است.

جمهوری اسلامی همه وظایف خود را نسبت به برجام انجام داده است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست تحلیلی در خصوص استقلال کردستان عراق و توطئه جدید آمریکا در منطقه که در مدرسه  علمیه حقانی قم و با حضور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه بخاطر اینکه از نظر منابع طبیعی بسیار غنی بوده و از لحاظ مسائل سیاسی و تئوری‌های جنگی نیز یک منطقه مطلوب برای مقابله با ایران است، از دیرباز دشمنان به این منطقه چشم داشته‌اند، اظهار کرد: دشمن از بعد از انقلاب جمهوری اسلامی فتنه‌های بسیاری علیه ایران و انقلاب انجام داده است ولی خوشبختانه با هوشیاری ولایت فقیه و مردم نتوانسته است نتیجه مطلوبی بگیرد و امروز نیز به فکر تجزیه عراق و استقلال کردستان افتاده است.

وی با بیان اینکه منطقه کردستان اختلافات مذهبی و قومیتی دارد، عنوان کرد: دشمن این موضوع را به خوبی درک کرده است و فعالیت‌های بسیاری نیز برای افزایش این اختلافات انجام داده است ولی به دلیل اینکه در ایران با برخورد خوب کردها با مردم نتیجه‌ای نگرفته است سایر برنامه‌های خود را در کردستان عراق پیاده کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران اختلافات کردها را از لحاظ منطقه، درون بخشی و منافع ملی به شدت مورد توجه و بررسی قرار داده است و هرگز اجازه نمی‌دهد کردها جدا شوند و دشمن به خواسته‌های خود برسد.

وی از وضعیت دولت مرکزی عراق و رهبری کردی عراق به عنوان عوامل ایجاد فتنه یاد کرد و گفت: رهبر فعلی استقلال طلبی کردها مسعود بارزانی است که به شدت به دنبال تحقق این مسئله است غافل از این که بازیچه دست اسرائیلی‌ها برای تحقق نقشه‌های شومشان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی پیش از شروع این فتنه کاملا هوشیار بوده و انتظار این مسئله را داشته است، مطرح کرد: همه مردم کشور مخالف جدایی کردستان هستند و اجازه نمی‌دهند یک اسرائیل دیگر در منطقه خاورمیانه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا برجام را زیر پا بگذارد ما نیز از برجام خارج می‌شویم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همه وظایف خود را نسبت به برجام انجام داده است ولی امروز شاهد اتفاقات جدیدی هستیم که بیانگر این است که آمریکا تعهدات خود را نادیده گرفته و از برجام خارج شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به دلیل اینکه در قبال برجام هیچ تعهدی از دشمن نگرفته است و منفعتی برای کشور ندارد در لغو برجام مشتاق‌تر است ولی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ما نمی‌توانیم تعهدنامه را لغو کنیم ولی اگر دشمن وظایف خود را انجام ندهد ما نیز از برجام خارج می‌شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه