English

رئیس پلیس فتا هرمزگان:

کی لاگر نویس بندرعباسی دستگیر شد/سرقت اطلاعات حساس با ارسال کی لاگر

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب در فضای مجازی خبر داد و گفت: کیلاگرها، فایل‌های مخربی است که اطلاعات حساس افراد از جمله اطلاعات حساب بانکی را به سرقت می‌برد.

کی لاگر نویس بندرعباسی دستگیر شد/سرقت اطلاعات حساس با ارسال کی لاگر

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری بیان کرد: برابر مراجعه احدی از شهروندان بندرعباس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از مراجعه شاکی در این پلیس این گونه اظهارات داشت فردی ناشناس طی چندین مرحله از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت نموده است. پس از جمع آوری اظهارات شاکی توسط کارآگاهان این پلیس و  بررسی حساب وی مشخص گردید در مجموع مبلغ هفت میلیون ریال برداشت شده است.

سرهنگ افتخاری افزود: با توجه به اظهارات شاکی مبنی بر اینکه کارت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار نداده است، کارشناسان این پلیس به کلاهبرداری از طریق فیشینگ و کی‌لاگر مشکوک شدند و پس از بررسی سیستم‌های شاکی با تجهیزات تخصصی مشخص شد متهم از طریق ارسال کی‌لاگر برای شاکی اطلاعات حساب وی را به سرقت برده است.

وی خاطر‌نشان‌کرد: در ادامه با اقدامات فنی و تخصصی بر روی کی‌لاگر شناسایی شده، متهم به هویت آقای ع.ف 20 ساله شناسایی که در بررسی سوابق متهم مشخص گردید وی در این زمینه دارای سابقه کیفری می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در بازجویی متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت با طراحی کی‌لاگر و ارسال آن برای افراد قربانی اطلاعات حساب بانکی آنها را به سرقت برده و از حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت می‌نمود‌.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه شهروندان به این نکته توجه داشته باشند فایل‌ها و برنامه‌های خود را از منابع معتبر دانلود و استفاده کنند.

گفت: شهروندان برای اینکه اطلاعات حساب بانکی آنها از طریق کی‌لاگر‌ها به سرقت نرود از صفحه کلید مجازی درگاه بانک‌ها استفاده و بایستی بر روی سیستم خود یک آنتی ویروس به روز و قدرتمند نصب نمایند.

سرهنگ افتخاری در پایان گفت: همچنین شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه