English

شهردار رشت:

از جیب مردم رشت زباله سایر شهرها را جمع آوری نمی کنیم

شهردار رشت با بیان این که زباله های سراوان تنها متعلق به رشت نیست گفت: شهرداری رشت این مسئولیت را ندارد که از جیب مردم رشت، هزینه زباله شهرهای همجوار را پرداخت کند.

از جیب مردم رشت زباله سایر شهرها را جمع آوری نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود نصرتی در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی این کلانشهر ابراز امیدواری کرد که با اختصاص بودجه 40 میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه، روند احداث ساخت دستگاه زباله سوز سرعت بیشتری گیرد.

وی با اشاره به این که زباله های سراوان تنها متعلق به رشت نیست و زباله های روستاها و شهرهای همجوار نیز در آن انباشته می شود، تصریح کرد: پیشنهاد می شود شرکتی راه اندازی شود و رئیس هیأت مدیره آن نیز یکی از مدیران استانداری باشد و شهرداری های استان گیلان سهام دار آن باشند.

شهردار کلانشهر رشت گفت: با راه اندازی این شرکت مستقل در صورت شانه خالی کردن هرکدام از شهرداری ها از جمله شهرداری رشت، استانداری می تواند ارزش افزوده آن شهرداری را کم کند.

وی بیان داشت: شهرداری رشت این مسئولیت را ندارد که از جیب مردم رشت، هزینه زباله شهرهای همجوار را پرداخت کند.

وی با اشاره به اجرای آسفالت در معابر رشت و با بیان این که موضوع آسفالت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: اکثر نوارهای حفاری رشت مشکل دارد و برخی شرکت های خدمت رسان تعهد خود را به درستی انجام ندادند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان این که رویکرد جدیدی باید در اقدامات علمگرایانه در زمینه پسماند لحاظ شود، اظهار کرد: سازمان پسماند باید برنامه های منسجم تری را به کمیسیون بهداشت ارائه دهد و برنامه های آموزشی را از ماه آینده در مهدهای کودک، مدارس و اداره ها اجرایی کنیم.

فاطمه شیرزاد با بیان این که مردم از جمع آوری پسماند خشک رضایت کافی ندارند، خاطر نشان کرد: 11 کانکس جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر فعال است.

وی خواستار ارائه بسته های تشویقی در کانکس های جمع آوری پسماند شد و اظهار کرد: مراکز دریافت پسماند خشک ما باید تقویت شوند.

وی بیان داشت: در تفکیک زباله از مبدا پسماند شیشه تحویل گرفته نمی شود و بسیاری از شهروندان شیشه را با زباله های عادی مخلوط می کنند.

وی نصب سطل های تفکیک زباله در مدارس و ادارات را ضروری دانست و اضافه کرد: بسیاری از مخازن زباله سطح شهر شکسته است، بوی نامطبوع می دهد و منجر به خطر افتادن سلامت مردم و کارگران می شود.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه کود آلی رشت اظهار کرد: 55 درصد سهام کارخانه کود آلی مربوط به شهرداری رشت است و 45 درصد سهام دیگر مربوط به شهرداری های دیگر است و سایر شهرداری ها سرانه خود را کامل پرداخت نمی کنند.

کلانشهر رشت، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
بر اساس آخرین آمار، روزانه به طور میانگین بین 600 تا 700 تن زباله در این کلانشهر جمع آوری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه