English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

باید فرهنگ پژوهش و پرسش‌گری در میان دانش‌آموزان و آموزگاران لرستانی نهادینه شود

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی کارشناسان و رابطین پژوهشی مناطق و شهرستانها بر ضرورت اقدام پژوهی و پرورش روحیه تحقیق و پرسشگری در مدارس تاکید کرد.

باید فرهنگ پژوهش و پرسش‌گری در میان دانش‌آموزان و آموزگاران لرستانی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست هم اندیشی کارشناسان و رابطین پژوهشی مناطق و شهرستان‌ها آموزش و پرورش لرستان، بر ضرورت اقدام پژوهی و پرورش روحیه تحقیق و پرسشگری در مدارس تاکید کرد و گفت: باید لذت یادگیری، تحقیق، پژوهش و پرسش‌گری در میان دانش‌آموزان و آموزگاران لرستانی نهادینه شود.

خدانظر دریکوند در این نشست که صبح امروز در پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزارشد؛ افزود: کارتعلیم و تربیت در فضایی فرهنگی امکان پذیر است و به هیچ وجه نمی توان با اجبارو زور در این عرصه توفیقی حاصل کرد .

وی اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و ادامه داد:  در این سند به ویژگی‌های انسان رشد یافته در مدارس و کلاس های درس اشاره شده است.

دریکوند، تاکید کرد: برای دستیابی به هدف غایی تعلیم و تربیت و پرورش انسان هدف، هم محتوای تعلیم و تربیت و هم روش‌های تربیتی در نظر گرفته شده است .

وی بر نهادینه شدن فرهنگ پرسشگری، تحقیق، پژوهش و گفتمان‌سازی در مدارس تاکید کرد و افزود: شاید دانش آموزشی لازم در میان مربیان وجود داشته باشد ولی باید تلاش شود تا این دانش به بینش و بینش به کردار و رفتار مطلوب تبدیل شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، به اقدام پژوهی در مدارس هم اشاره و تصریح کرد: معلم در زندگی آموزشی خود قطعاً به مشکلات یا مسائلی برخورد می‌کند  که نیاز است برای رفع آن پژوهش، تحقیق و چاره جویی کند .

وی طرح مسئله و مشکل را اولین اقدام معلم در رفع مشکل عنوان کرد و گفت: معلم در اقدام پژوهی تلاش می‌کند تا با طرح مسئله و به کارگیری روش‌های مناسب به هدف مورد نظر خود دست پیدا کند و بهترین اقدام را برای برطرف کردن مشکل شناسایی  و به‌کار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی