English

فرمانده انتظامی گنبدکاووس خبر داد

افزایش جرایم سایبری در شهرستان گنبدکاووس

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: با توجه به فضاهای مجازی و اینترنت و متاسفانه عدم استفاده درست از آن توسط جوانان و مردم، جرایم سایبری و اینترنتی در شهرستان افزایش یافته است.

افزایش جرایم سایبری در شهرستان گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ محمود علی‌فر ظهر امروز جمع نمازگزاران در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال گذشته 50 فقره جرایم سایبری در شهرستان گنبدکاووس اتفاق افتاده که در سال جاری این تعداد به 80 فقره افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس افزود: بیشترین جرایم در این حوزه مربوط به برداشت‌های غیرمجاز, کلاهبرداری رایانه‌ای, دسترسی به داده‌های شخصی افراد، تهدید و اخاذی، مزاحمت‌های اینترنتی و غیره است.

علی‌فر تصریح کرد: البته از 80 فقره جرائم سایبری در شهرستان گنبدکاووس، 70 فقره آن کشف و متهمان دستگیر شدند، اما نیاز است خانواده‌ها اطلاعات استفاده درست و چگونگی جرایم را آموزش ببینند.

در حوزه تصادفات

وی تاکید کرد: در زمینه تصادفات شهری و برون شهری, 10 درصد کاهش تصادف داشتیم  و در زمینه تصادفات منجر به فوت, در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد کاهش گزارش شده که در سال گذشته 26 نفر هنگام تصادف فوت کردند که این تعداد در همین زمان به 21 نفر کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته24 درصد رشد کشفیات، 28 درصد رشد دستگیری سارقان، 47 درصد رشد کشفیات موادمخدر گزارش شده است.

علی‌فر گفت: بزرگترین مبارزه با استکبار جهانی, خدمت به مردم است و آرمان پلیس عشق به مردم و تامین امنیت جامعه است و تلاش داریم به صورت پلکانی جرائم و سرقت‌ها را کاهش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه