English

مدیر حوزه های علمیه:

فرهنگ سازی امر به معروف نیازمند تدبیر است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: بیش از ۱۶۰ مجله و نشریه محتلف در عرصه های محتلف علمی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

فرهنگ سازی امر به معروف نیازمند تدبیر است

به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،آیت الله اعرافی در دیدار ستاد امر به معروف استان قم و جمعی از مسئولین ستادهای امر به معروف استان تهران که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارشد، اظهار داشت: مراکز تخصصی و موسسات فقهی موجود در قم باید ساماندهی بهتری شوند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و هماهنگی بین مدارس علمیه سراسر کشور افزود: بالغ بر 143 هزار طلبه در سطوح مختلف با مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ارتباط هستند که می توانند با هماهنگی و تعامل بیشتر تاثیرات گسترده تری در جامعه داشته باشند.

امام جمعه قم با بیان برخی تحولات حوزه در دوران مدیریت جدید تصریح کرد: سطوح سه و چهار حوزه علمیه در برخی از شهرهای کشور به صورت رسمی راه اندازی شده و در برخی شهرهای دیگر نیز در شرف راه اندازی است که می تواند نتایج مناسبی نیز به بار بیاورد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: آشنایی طلاب با محورهای امر به معروف و نهی از منکر و نحوه اثر گذاری در جامعه و کاربردی کردن آن در جامعه، باید از یک حالت منسجم و روبه جلو برخوردار شود همچنین فعالیت در بین مساجد و هیئات مذهبی نیز باید به صورت مداوم در دستور کار مدارس علمیه قرار بگیرد.

آیت الله اعرافی، اهمیت بعد اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: فرهنگ سازی اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه ها باید به یکی از محورهای اصلی این عرصه تبدیل شود و درحال حاضر نیز بسیاری از طرح های اجتماعی حوزه مانند طرح هجرت و طرح بینات بر محور همین بعد مهم امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت و پیگیری است.

وی تعامل مدیران مدارس علمیه کشور در راه رونق و اثر گذاری این فریضه الهی را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: شورای هماهنگی حوزه های علمیه از 6 ماه پیش به صورت رسمی راه اندازی شده که می تواند نقش ارزنده ای در تعامل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، چرا که بسیاری از نهادهای اصلی حوزوی عضو این شورا هستند و تصمیمات مهمی نیز می توانند اتخاذ کنند.

امام جمعه قم  رسوخ امر به معروف و نهی از منکر در بین نشریات و مجلات مذهبی را امری ضروری دانست و عنوان کرد: بیش از 160 مجله و نشریه محتلف در عرصه های محتلف علمی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه مجوز فعالیت دریافت کرده اند که می توان از ظرفیت این آثار مکتوب نیز در احیای این فریضه الهی استفاده کرد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: کارگروهی با حضور نهادهای مختلف حوزوی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر می تواند در حوزه علمیه شکل بگیرد تا نتیجه جلسات و مباحث مطرح شده در آن به صورت کاربردی و عملی دارای خروجی شود.

وی اهمیت و ظرفیت بالای مساجد را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: احیای مساجد باید جزء اهم محورهای فعالیت در بین تمام نهادهای حوزوی قرار بگیرد؛ چرا که در حال حاضر کشور حداقل به 100 هزار مسجد معیار با محوریت امام جماعت و داشتن تمام امکانات نیازمند است.

امام جمعه قم آسیب های اجتماعی را بخشی از معاصی الهی دانست و تصریح کرد: برای مبارزه و مقابله با این منکر و معصیت الهی، باید در بین مردم  ورود واقعی و دلسوزانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد به نحوی که تمام عرصه های زندگی جامعه اعم از زندگی اجتماعی، صنعت و ادارت متاثر از این فریضه الهی باشند.

وی جذاب نشان دادن امر به معروف و نهی از منکر را شرط اثر گذاری این فریضه مقدس قلمداد کرد و گفت: باید سعی شود این فریضه مهم در جامعه جذاب عرضه شود و با مهندسی فرهنگی کشور نیز به صورت هوشمندانه ای گره بخورد که البته نیازمند تدبیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه