English

آغاز برداشت خرمای پیارم در هرمزگان؛

۷۰ درصد خرمای پیارم هرمزگان صادر می شود/پیش بینی برداشت ۸ هزار تنی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: 70 درصد محصولات تولید شده قابلیت صادرات دارند و پیش بینی می شود امسال حدود 6هزارتن خرمای پیارم صادر شود.

70 درصد خرمای پیارم هرمزگان صادر می شود/پیش بینی برداشت 8 هزار تنی

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود گرگیج بیان داشت: به دلیل رعایت اصول فنی و بهداشت باغ ها، عملیات به زراعی، مدیریت تغذیه  و مبارزه با آفات؛  پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت نخیلات در هرمزگان 38هزار هکتار با تولید سالیانه 150هزارتن است،  عنوان کرد : شهرستان حاجی آباد رتبه اول تولید خرمای پیارم را در استان دارد.

گرگیج با بیان اینکه هر کیلو گرم خرمای پیارم از باغداران به قیمت 18هزار تومان خریداری می شود، اظهار داشت: 70 درصد محصولات تولید شده قابلیت صادرات دارند و پیش بینی می شود امسال حدود 6هزارتن خرمای پیارم صادر شود.

وی افزود : محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان وکشور به کشورهای استرالیا ، روسیه ، کانادا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شود.

این مقام مسئول اظهار داشت : سال گذشته 40 درصد خرمای پیارم استان به ارزش 15میلیون دلار صادر شد.

گرگیج اضافه کرد : فصل برداشت از اواسط مهرماه شروع وتا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز فصل برداشت خرمای پیارم خبر داد وگفت : سطح زیرکشت محصول خرمای پیارم در استان  حدود 2هزار و 200هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح بیش از 8 هزار تن محصول برداشت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه