English

فرمانده انتظامی استان قم :

نظرسنجی‌های ناجا طی سال های اخیرنشان می دهد پلیس قم رتبه های بین اول تا سوم را دارد

فرمانده انتظامی استان قم با توجه به نتیجه نظرسنجی ناجا در سراسر کشور خاطرنشان کرد: پلیس استان قم در نظرسنجی‌های ناجا در سراسر کشور طی سال های اخیر رتبه های بین اول تا سوم را از لحاظ اعتماد مردم کسب کرده است.

نظرسنجی‌های ناجا طی سال های اخیرنشان می دهد پلیس قم رتبه های بین اول تا سوم را دارد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به نقش خبرنگاران در تامین امنیت اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش زیادی را در تامین امنیت اجتماعی در جامعه دارند، تامین امنیت را به صورت عینی و در حوزه اجتماعی دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در استان قم تلاش کرده است تا ساختار امنیت را از لحاظ ظاهری و حضور فیزیکی و ارتقای شاخص‌ها بهبود بخشد، این اقدام در راستای رسیدن به امنیت آرمانی در جامعه است.

سردارکاظم مجتبایی افزود: طی یک سال اخیر دستگیری‌ها در حوزه سرقت در استان 37 درصد افزایش پیدا کرد، 6 تن و 700 کیلو مواد مخدر کشف و 27 باند مواد مخدر را منهدم کردیم، 16 میلیارد تومان ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در استان قم است و کشف این کالاها در یک سال گذشته نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به آمار تصادفات استان قم اظهار کرد: آمار تصادفات در استان یک درصد طی یک سال اخیر افزایش پیدا کرد، اما کشته‌های تصادفات قم در این مدت 9 درصد کاهش داشت، همچنین در این مدت تعداد دستگیرشدگان توسط پلیس فتای استان 2 درصد افزایش پیدا کرد و پلیس فتای قم 95 درصد قدرت کشف مجرمین را دارد که از شاخص کشور بالاتر است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس برای امنیت، امنیت برای همه از 14 مهرماه تا 20 مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود و طی این هفته 134 برنامه در حوزه‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا در استان قم اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم این هفته صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با مراجع عظام تقلید، شرکت در نماز جمعه سراسر استان، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده‌های ایثارگران و شهدا، عیادت از بیماران و بازنشستگان نیروهای مسلح و افتتاح مرکز پژوهشی دین و امنیت است.

وی ادامه داد: 53 درصد دستگیرشدگان توسط پلیس استان قم در یک سال اخیر بیکار بودند و 82 درصد دستگیرشدگان تابعیت ایران داشتند، بیشتر دستگیرشدگان در طی یک سال اخیر سابقه قبلی نداشتند که این مساله یک تهدید در جامعه است.

سردار مجتبایی با اشاره به حضور گسترده اتباع خارجی در استان قم اظهار کرد: جمعیت اتباع افغانستانی در استان حدود 120 هزار نفر در استان تخمین زده می‌شود و به صورت روزانه اتباع بیگانه غیرمجاز را در قم شناسایی می‌کنیم، پلیس به وظیفه خود در این خصوص عمل کرده است و دستگاه‌های دیگر هم باید در خصوص اتباع خارجی به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: منطقه پردیسان مشکلات فراوانی را در زمینه زیرساخت‌ها و امنیت دارد و این مشکلات در کاهش امنیت در آن منطقه تاثیر دارد، به جز کلانتری فعلی در منطقه پردیسان، قصد راه اندازی دو کلانتری دیگر را در این منطقه داریم تا امنیت منطقه پردیسان ارتقاء پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: به دنبال راه اندازی یک کلانتری دیگر در منطقه نیروگاه هستیم تا امنیت این منطقه بیشتر شود، مجوز این کلانتری اخذ شده است و در حال مکان یابی برای احداث کلانتری جدید در منطقه نیروگاه هستیم.

مجتبایی ادامه داد: مرکز پژوهشی دین و امنیت برای نخستین بار با حضور فرمانده نیروی انتظامی در استان قم افتتاح می‌شود، هدف از راه اندازی این مرکز، پشتیبانی دینی از مسائل امنیتی است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: برگزاری همایش پیاده روی و مسابقات ورزشی را برای کارکنان نیروی انتظامی در هفته ناجا پیش بینی کردیم و از اصحاب رسانه استان می‌خواهیم که در انعکاس برنامه‌های این هفته در قم تلاش کنند.

مجتبایی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای کاهش جرایم در استان قم اظهار کرد: همه انتظار دارند که شهر قم به لحاظ مذهبی بودن شاهد کمترین آمار جرایم باشد، به لحاظ جرایم خشن در این شهر سیر کاهشی را داشتیم، البته در یک شهر بزرگ وقوع قتل اجتناب ناپذیر است، اما پلیس برای کاهش آمار جرایم خشن در قم تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در استان قم دست به قتل یا شرارت زدند، همگی دستگیر شدند و مجرم فراری در این زمینه نداریم، همچنین آمار کشف اسلحه در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است و طرح‌هایی را برای شناسایی افراد دارای سلاح در استان قم و دستگیری آن‌ها اجرا کردیم.

مجتبایی در پایان با اشاره به نتیجه نظرسنجی ناجا در سراسر کشور خاطرنشان کرد: پلیس استان قم در نظرسنجی‌های ناجا در سراسر کشور طی سال های اخیر رتبه های بین اول تا سوم را از لحاظ اعتماد مردم کسب کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه