English

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار هیات مدیره خیریه امام موسی کاظم (ع):

۹۰ درصد جرم زندانیان اصفهان ناشی از بیکاری است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند ارتباط بین فعالان اقتصادی و خیریه و اداره کل زندان های استان با هدف تشویق به کارگیری زندانیان در واحدهای تولیدی برقرار کند.

90 درصد جرم  زندانیان اصفهان ناشی از  بیکاری است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، مصطفی رناسی در دیدار با هیات مدیره خیریه امام موسی کاظم علیه السلام ویژه امور زندانیان اصفهان گفت: آموزش مهارت و اشتغال زایی برای زندانیان می تواند محور فعالیت مشترک اتاق بازرگانی و خیریه باشد.  

وی از فعالان اقتصادی استان اصفهان خواست نگاه واقع بینانه به زندانیان داشته باشند و افزود: همه زندانی ها سارق و قاتل نیستند بلکه بخشی عمده  آنان  به دلیل مسایل مالی و دیه زندانی شدند و با حمایت مالی و فرهنگی می توان آنان را به دامن جامعه باز گرداند.

وی خواستار نصب پابند الکترونیکی برای زندانیانی که دارای واحد تولیدی یا خدماتی اند شد و گفت: نباید یک بنگاه اقتصادی به دلیل مجرم بودن مدیر آن و زندانی شدنش تعطیلی شود بلکه با  پابند الکترونیکی می توان آنرا محدود ساخت.

 مدیر عامل خیریه امام موسی کاظم علیه السلام ویژه امور زندانیان در این دیدار گفت: خیریه فعالیت خود را در سه بخش  اشتغال ،فرهنگی و بهداشتی  ویژه زندانیان و خانواده آنان تعریف کرده است .

محمدحسین صدیقی پور افزود: کمیته اشتغال خیریه  با همکاری فعالان اقتصادی توانسته 1500 زندانی را در زندان اصفهان و 500 عضو خانواده زندانیان را  مشغول به کار سازد و زمینه اصلاح تربیتی آنان را فراهم کند .

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از یک هزار نفر زندانی از سوی خیریه پس از حمایت های مالی و فعالیت های فرهنگی بر روی آنان آزاد شدند که برگشت آنان به زندان نزدیک صفر است.

صدیقی پور خواستار تفاهم نامه همکاری بین خیریه امام موسی کاظم و اتاق بازرگانی اصفهان با هدف شناسایی فرصت های همکاری طرفین شد و گفت: واحدهای تولیدی استان با ایجاد یک واحد در زندان یا در مکان دیگر می توانند زمینه اشتغال زایی زندانیان را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: زندانیانی از زندان اصفهان توسط  این خیریه آزاد می شوند که حرفه ایی را یاد گرفته باشند و به اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند و در کلاس های فرهنگی زندان شرکت فعال داشته باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه