English

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

جذب ۸ میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 8 میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد جذب شد.

جذب 8 میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری استان

به گزارش خبرگزاری موج، محمود باقری در دیدار مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام گرفته است، که از جمله می‌توان به افتتاح واحدهای بوم‌گردی، ایجاد کارگاهای صنایع دستی و همچنین آغاز عملیات پارک اسکان در چهار شهر استان اشاره کرد.

باقری به سفر هیئت دولت به استان اشاره کرد و گفت: خوشبخانه سفر هیئت دولت به استان برای حوزه گردشگری با برکت بود و از محل اعتبارات این سفر توانستیم هشت میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری در تمام شهرستان‌های استان جذب کنیم.

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت نگهداری اشیاء تاریخی، ابراز داشت: همچنین از محل اعتبارات این سفر، سه میلیارد تومان به موزه یاسوج اختصاص یافت و تا پایان امسال این پروژه بزرگ به صورت کامل افتتاح می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: ۱۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان شاغل هستند و توانسته‌ایم با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این هنرمندان، ۵۷ کارگاه صنایع دستی با حداقل اشتغال‌زایی هر کارگاه سه نفر در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: امید است تا پایان امسال بتوانیم از پایانه گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادرات صنایع دستی استان را آغاز کنیم.

باقری همچنین به فعالیت‌های انجام شده در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و از سال ۹۵ تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۷ اثر تاریخی استان را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

وی افزود: همچنین چهار اثر معنوی استان از جمله لباس محلی زنان و مردان کهگیلویه و بویراحمد را نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رساندیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی نیز مراسمات تعزیه‌خوانی و بازسازی وقایع کربلا به صورت سنتی در ایام محرم در شهرستان‌های مختلف استان اجرا شد.

باقری با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی و گردشگری فقط با ۲۰ میلیون تومان می‌توانیم برای جوانان استان شغل ایجاد کنیم، که حمایت بانک‌ها در این حوزه به تحقق اشتغالزایی کمک مناسبی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه