English

در پی طغیان «آستارا چای»:

منازل روستاهای مرزشی زیر آب رفتند

در پی طغیان« آستارا چای» منازل مسکونی روستاهای مرزنشین خشکه دهنه، جلال آباد و باغچه سرای آستارا زیر آب رفت.

منازل روستاهای مرزشی زیر آب رفتند

به گزارش خبرگزاری موج، در پی بارش 221 میلی متری باران در شهرستان آستارا رودخانه مرزی آستارا چای طغیان کرده و آب این رودخانه مرزی به سمت شهر آستارا روانه شد و تعدادی از منازل مسکونی روستاهای مرزنشین خشکه دهنه، جلال آباد و باغچه سرای آستارا زیر آب رفت.

همچنین بخشی از باغات و انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی منطقه نیز با طغیان رودخانه مرزی آستاراچای به زیر آب رفته است.

در حال حاضر مسئولان شهرستان و نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه، هنگ مرزی سپاه پاسداران اسلامی، شهرداری آستارا و بخشداری مرکزی در محل رودخانه مرزی آستارا چای حاضر هستند و اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه آستارا با بکار گیری تجهیزات و نیروهای عملیاتی در تلاش هستند تا با دپو کردن خاک مسیر سیلاب را به رودخانه اصلی هدایت کنند.

فرماندار آستار در محل حادثه اظهار کرد: هنوز نمی توان بر آورد دقیقی از میزان خسارت سیلاب در محلا ت و روستاهای مرزنشین آستارا را اعلام کرد.

یونس رنجکش افزود: هم اینک تلاش ها برای مهار سیلاب و مسدود کردن مسیر حاشیه رودخانه مرزی آستارا چای به منظور جلوگیری از سیلاب به رغم بارش شدید براران ادامه دارد.

شهرستان آستارا در شمال استان گیلان و در مجاورت کشور آذربایجان قرار دارد که خط مرزی آن توسط رودخانه محلی موسوم به آستاراچای تعیین می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه