English

نماینده مردم قصرشیرین، سرپ‍ل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس:

استان کرمانشاه بالاترین رقم بیکاری در کشور را دارد

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: عنوان کرد: استان کرمانشاه بالاترین رقم بیکاری کشور را دارد و نیازمند است که همه با وجود تنوع سلیقه و نگاه برای رفع این معضل عزم خود را جزم کنیم.

استان کرمانشاه بالاترین رقم بیکاری در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد تجاری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پالایشگاه کرمانشاه اکنون به خاطره تبدیل شده است اظهار داشت: اختلاف نظر درباره دولتی یا غیردولتی بودن آن مانع پیشرفت کار شده بود اما اکنون به عنوان غیردولتی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز نقطه عطفی در کرمانشاه است عنوان کرد: استان کرمانشاه بالاترین رقم بیکاری کشور را دارد و نیازمند است که همه با وجود تنوع سلیقه و نگاه برای رفع این معضل عزم خود را جزم کنیم.

تجری گفت: با وجود نقدهای موجود و رویه گذشته در این فضا به خاطر شأن مردم همه خود را مکلف دانستیم در این مسیر همقدم شویم و برای رفع معضل استان تلاش کنیم.

وی افزود: استان کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های بالا از جمله سرمایه انسانی در میان استانداران فرد کرمانشاهی وجود ندارد اما برای مسئولیتهای دیگر از سرمایه انسانی موجود باید استفاده شود.

تجری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با وجود شرایط اقلیمی و جغرافیایی و منابع آبی به خاطر جنگ از سرمایه‌گذاری کمتری برخوردار بود افزود: استان کرمانشاه با وجود منابع آبی مناسب نتوانسته در حوزه صنعتی از آن استفاده کند.

وی گفت: همین نحوه انتخاب استاندار را به فال نیک می‌گیریم و امروز شاکریم انسانی کارآمد برای استانداری کرمانشاه در نظر گرفته شده و مطالبه ما از دولت این است که استاندار به منظور برطرف شدن گلایه‌مندی استان تقویت شود.

تجری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه اکنون با داشتن این استعدادها ضرورت‌های عمرانی بسیاری دارد که می‌تواند سبب رونق آن شود عنوان کرد: راه‌آهن کرمانشاه با وجود وعده‌های بسیار با تأخیر محقق می‌شود و این مستحق استان نیست.

تجری با اشاره به اینکه منطقه آزاد قصرشیرین با تصویب در آینده نزدیک نیازمند حمایت‌های لازم جهت تهیه زیرساخت‌ها است افزود: گشایش مرز خسروی و تردد زائران در اربعین به عنوان یک ظرفیت و رونق منطقه به ویژه قصرشیرین تلقی می‌شود و زیرساخت میزبانی از زوار متناسب با جمعیت فراهم نیست و عملیات جهادی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه استان کرمانشاه دارای سرمایه‌های علمی و فرهنگی بسیاری است در حوزه علمی شاهد تنزل رتبه بوده‌ایم گفت: این موضوع نیازمند حمایت‌های استانی و ملی است که نخبگان به خوبی به کارگیری شوند.

تجری با اشاره به اینکه مردم بافرهنگ استان کرمانشاه به عنوان دژی مستحکم از این نظام صیانت کردند و مستحق و منتظر توجه بیشتر بودند افزود: استان کرمانشاه با این قابلیت در جایگاه آخر کشور قرار دارد و تمام دولتها با تفکرات سیاسی متفاوت آمدند و رفتند اما رتبه اول بیکاری همچنان متعلق به استان کرمانشاه است و امید داریم استاندار جدید به عنوان استاندار توسعه و عمران محور از ظرفیت‌های مردم استفاده کند.

وی به طرح گرمسیری و تصمیم‌گیری غلط وزارت نیرو برای تخصیص محدود آب به استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سهم استان کرمانشاه با داشتن بهترین نوع خاک 55 درصد و سهم ایلام با کیفیت پایین خاک 45 درصد است و این ضربه زدن به منافع ملی است و انتظار می‌رود در این حوزه توجه شود زیرا یکی از ظلم‌ها همین تصمیم‌گیری غلط است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب عنوان کرد: در مدیریت‌های میانی ضعفهایی بود و انتظاری که از استاندار سابق با آن سابقه می‌رفت دیده نشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه