English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم:

درآمد ۸۰۰ هزار تومانی نیازمندان قم از پنل‌های خورشیدی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مددجویان خبر داد و گفت: این طرح می‌تواند برای هر خانوار ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد.

درآمد ۸۰۰ هزار تومانی نیازمندان قم از پنل‌های خورشیدی

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر کل کمیته امداد قم،طرح مددکاری اسلامی را یک طرح موفق دانست و گفت: در این طرح برای هر ۱۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد، یک طلبه مددکار آقا یا خانم معین می‌شود تا بر اساس ارزش‌های اسلامی، مسائل فرهنگی خانوار را مدیریت کند

وی با بیان این که این طرح تا کنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته است، گفت: ایجاد تفاهم میان اعضای خانوار و جلوگیری از فروپاشی آن‌ها در اثر طلاق، ایجاد شغل‌های مناسب و پایدار با کمک خیران و برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای آشنایی بیشتر مددجویان با عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح در استان قم است.

اکبرمیرشکارامداد قم با اشاره به اینکه درصد بالایی از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد در شهر قم را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: نیمی از آن‌ها کمتر از ۵۰ سال سن دارند که کمیته امداد قم برای اولین بار در کشور واحدی را ویژه این قشر از مددجویان راه اندازی کرد تا آن‌ها احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش کمیته امداد استان قم ارائه خدمات گسترده به مددجویان و توانمندسازی آن‌ها برای رسیدن به درآمد اقتصادی پایدار است، گفت: این نهاد در قم برای اولین بار پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید پنج کیلو وات برق را در منزل مددجویان اجرا کرد. این طرح می‌تواند برای هر خانوار تحت حمایت ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان درآمدزایی داشته باشد.

میرشکار با اشاره به این که کمیته امداد به دنبال تجمع نیازمندان در یک منطقه شهری نیست، گفت: داشتن مسکن مناسب یکی از خواسته‌های مهم مددجویان است که در این زمینه کمیته امداد استان تسهیلاتی را تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان در اختیار مددجویان قرار می‌دهد تا هر نقطه‌ای از شهر که خواستند مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با بیان این که اعتبارات این تسهیلات از محل کمک‌های خیران، حمایت‌های دولتی و بودجه‌های کمیته امداد تأمین می‌شود، افزود: تاکنون ۱۵۲ واحد مسکونی به همین شیوه خریداری شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان سال به ۲۰۰ واحد خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیان کرد: کمیته امداد توجه ویژه‌ای به موضوع ازدواج مددجویان دارد و در این زمینه برنامه و بسته‌های حمایتی مادی و معنوی متنوعی را تدارک دیده است تا مددجویان ازدواجی موفق و پایداری را تجربه کنند.

وی با اشاره به ضرورت گسترش امر پسندیده قرض الحسنه گفت: کمیته امداد با کمک خیران، صندوق تخصصی قرض الحسنه امداد ولایت را راه اندازی کرده است که تسهیلات نیازمندان را فقط قرض الحسنه ارائه می‌کند.

شایسته ذکر است، قمی‌های ساکن تهران در این مراسم با هدف کمک به نیازمندان قمی یک ملک و ۴۰ میلیون تومان کمک نقدی به کمیته امداد اهدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه