English

تهدید سلامت با فروش برنج های خارجی به عنوان برنج ایرانی

رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: برخی از افراد برنج خارجی را با مقدار کمی از برنج ایرانی (برنج عنبر) مخلوط می‌کنند و آن را در کیسه‌های برنج ایرانی به فروش می‌رسانند.

 تهدید سلامت با فروش برنج های خارجی به عنوان برنج ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمد سواری گفت: برخی از افراد برنج خارجی را با مقدار کمی از برنج ایرانی (برنج عنبر) مخلوط می‌کنند و آن را در کیسه‌های برنج ایرانی به فروش می‌رسانند که این مساله بسیار مشکل‌ساز شده است.

وی افزود: عده‌ای از افراد سودجو اقدام به مخلوط کردن برنج‌ها می‌کنند که این مساله به یک معضل برای کشاورزان تبدیل شده است.

 سواری تصریح کرد: باید برای کیسه برنج ایرانی نشانه‌ و علامت‌های خاصی درنظر گرفته شود تا بتوان افراد خاطی را در این زمینه به واسطه کیسه‌ها شناسایی کرد زیرا این مساله به ضرر سلامت جامعه و اقتصاد کشور است.

رئیس انجمن برنج خوزستان عنوان کرد: این برنج‌های خارجی که با برنج‌های ایرانی مخلوط می‌شوند و به فروش می‌رسند، از طریق بندر شادگان وارد کشور می‌شوند و مسئولان باید در خصوص واردات این محصول پیگیری‌های لازم را انجام بدهند.

وی با بیان این‌که واردات برنج‌های خارجی کم‌کیفیت بیشتر از آنکه به سود جامعه باشد، اقتصاد جامعه را نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: این محصول به صورت قاچاق از کشور هند به کشور امارات و بعد از آن به خوزستان وارد می‌شود و ضروری است که در این زمینه به مساله قاچاق توجه ویژه‌ای شود زیرا این مساله سلامت غذایی شهروندان و اقتصاد را تهدید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه