English

سرپرست محیط زیست گلستان:

خرس قهوه‌ای صالح‌آباد به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: خرس قهوه‌ای زنده‌گیری شده در منطقه صالح آباد شهرستان کلاله به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد.

خرس قهوه‌ای صالح‌آباد به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، غلامرضا کریمی اظهار داشت: خرس نر بالغی که امروز صبح در حاشیه روستای صالح آباد کلاله با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گلستان و بهرنگ اکرامی دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست بیهوش و به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انتقال داده شده بود پس از هماهنگی با دفتر نظارت بر شکار و صید و دفتر حیات وحش سازمان برای انجام بررسی های بیشتر به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد.

وی افزود: بنا به نظر دامپزشک مبنی بر اینکه رفتارهای تهاجمی و عدم ترس از انسان امکان اینکه رهاسازی این حیوان را با ریسک بالا و خطرناک باشد، با هماهنگی با سازمان مرکزی و اینکه مکان مناسبی برای نگهداری این گونه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان نبود، این حیوان با نظارت دامپزشک به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به سفر قریب الوقوع کارشناسان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به پناهگاه سمسکنده برای بررسی‌های بیشتر وضعیت این خرس خبر داد.

کریمی گفت: پس از عکسبرداری رادیولوژی و انجام تست‌های سلامت این حیوان توسط کارشناسان و تعیین رهاسازی این حیوان در زیستگاه خود با نظر دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه