English

در نیمه نخست سال ۹۶؛

رشد ۶۱ درصدی صدور مجوزهای شهرسازی در منطقه آزاد انزلی

در شش ماه ابتدایی سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد مجوزهای صادره از سوی این منطقه در حوزه شهرسازی با افزایش 61 درصدی همراه بوده است.

رشد 61 درصدی صدور مجوزهای شهرسازی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، بر این اساس مجموع مجوزهای صادره از سوی این سازمان در زمینه پروانه های ساختمانی در شش ماه نخست سال 95 تعداد 244 فقره بوده، در حالیکه این تعداد در نیمه نخست سال جاری به 394 عدد افزایش یافته است.

شاخص های فعالیت مدیریت شهرسازی سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص پروانه های ساختمانی مشتمل بر صدور پروانه های ساختمانی، صدور پایان کار، تمدید پروانه های صادره و صدور سایر مجوز ها(دیوار گذاری، حفاری، نصب تابلو و ...) بوده که علاوه بر این شامل بازدیدهای کارشناسی نیز می باشد.

بنابراین گزارش از فروردین لغایت پایان شهریور ماه سالجاری، تعداد 168 پروانه ساختمانی، 47 پایان کار، 31 مورد تمدید پروانه های صادره، 148 مجوز سایر فعالیت ساخت و ساز صادر شده و در کنار آن 694 مرحله بازدید و بازرسی کارشناسی صورت گرفته است.

بهبود فضای کسب و کار، اعمال مزیت ها و معافیتهای قانونی مناطق آزاد ، رشد شاخص های اقتصادی ، افزایش طرح های سرمایه گذاری تولیدی، خدماتی و گردشگری در محدوده این منطقه از مهمترین دلایل تحقق رشد مجوزهای شهرسازی در این منطقه است ، همچنین افزایش میزان مراجعه ساکنین منطقه به این سازمان جهت اخذ مجوزهای لازم و راه اندازی سامانه های هوشمند خدمات الکترونیک در حوزه شهرسازی را می توان  از دیگر عوامل رشد مجوزهای صادره ساخت و ساز در این منطقه اعلام کرد.

گفتنی است؛ پروانه های صادره و نظارت و بازرسی های صورت گرفته در زمینه ساخت و سازهای مسکونی، تجاری و صنعتی در محدوده منطقه براساس رعایت الزامات و استاندارهای طرح جامع منطقه آزاد انزلی مصوب هیات دولت صورت گرفته است و ارائه خدمات مدیریت شهرسازی در قالب کارکردهای خدمات شهرداری، به منظور کاهش بوروکراسی اداری ساکنین، فعالین اقتصادی و تولیدی منطقه ارائه می شود تا تمامی فعالیت های ساخت و ساز در اراضی محدوده منطقه آزاد انزلی در راستای دست یابی به اهداف طرح جامع که رعایت استانداردهای معماری شهری-روستایی، زیست محیطی و منظر شهری براساس ذخیره های بومی حرکت نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه