English

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده مطرح کرد

خلع ید ۹ زمین‌خوار در شهرستان لنده / ۱۹ پرونده زمین‌خواری در لنده در حال صدور رأی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: از زمان استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده خلع ید قطعی ۹ زمین خوار صادر و رسیدگی به پرونده ۱۹ نفر دیگر در این شهرستان در حال صدور رأی است.

خلع ید 9 زمین‌خوار در شهرستان لنده / 19 پرونده زمین‌خواری در لنده در حال صدور رأی است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، علی محمدی در جمع مدیران منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قاطع با زمین خواران خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته و تا قبل از استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در قالب مواد 31 و 32 قانون، اراضی منابع ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی، پرواربندی، تیرچه و بلوک، کارخانه یخ، مرغداری و سایر موارد در محدوده شهر به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: برخی از طرح‌های مشروحه به مرحله اجرا درآمده و برخی دیگر نیز در همان نیمه راه راکد مانده و عملاً غیرفعال هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: با استقلال اداره منابع طبیعی شهرستان و با تشکیل کمیته نظارت بر در کمیسیون نظارت بر طرح‌های فوق (کمیسیون ماده 33) که اعضای آن جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی شهرستان هستند به صورت ماهیانه بر نحوه حسن اجرا و پیشرفت کاری طرح، نظارت و موارد فوق مورد بررسی قرار می‌گیرند.

محمدی افزود: براساس قانون واگذاری بیش از 28 هکتار از اراضی منابع ملی و محدوده شهرلنده برای اسکان روستائیان، سیل زدگان و افراد نیازمند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان واگذار شده است که سند این اراضی نیز به بنام بنیاد مسکن انتقال و نظارت بر این اراضی در حوزه وظایف این اداره خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: بر اساس مواد قانونی 2،10 و 20 قانون زمین شهری مابقی اراضی ملی محدوده شهر نیز به مساحت 84 هکتار به اداره راه و شهرسازی واگذار که سند آن صادرشد و نظارت بر این اراضی نیز برعهده اداره راه و شهرسازی است.

محمدی افزود: اراضی واگذار شده در خارج از شهر لنده جهت اجرای طرح‌های مختلف با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود و هرگونه شخم، غرس نهال بدون گذراندن مراحل واگذاری ممنوع بوده و برای فرد متخلف برابر ماده 690 قانون تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و عرصه نیز خلع ید خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی