English

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی:

وقوع جرایم فضای مجازی در استان ۹۲ درصد رشد داشته است

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از افزایش 92 درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی در استان خبر داد و افزود: 70 درصد جرایم کشف شده است.

وقوع جرایم فضای مجازی در استان 92 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مجید شجاع در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهارکرد: از ابتدای مهر ماه تا کنون 108 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 در استان برقرار شده است.

وی با اشاره به افزایش 8 درصدی تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: از مجموع تماس های برقرار شده 80 هزار تماس منجر به انجام عملیات پلیسی شده که 32 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 23 هزار تماس درخواست راهنمایی و ارشاد بوده است، عنوان کرد: 4 هزار تماس غیر قابل پیگیری بوده که نسبت به مدت مشابه 11 درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: در حوزه فوریت های پلیسی اشرافیت همکاران ما و درک مناسب مردم از اجرای برنامه‌ها و ماموریت های پلیس افزایش داشته است.

افزایش 44درصدی کشفیات مواد مخدر

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه از افزایش 44 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 21 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: در حوزه کشفیات تجهیزات ماهواره ای 24 درصد کاهش داشته‌ایم که نشان از کاهش استفاده مردم از ماهواره در استان دارد.

سردار شجاع با بیان اینکه از ابتدای امسال 376 هزار اعمال قانون رانندگان متخلف در استان را داشته‌ایم، بیان کرد: هفت هزار و 300 موتور سیکلت متخلف در استان توقیف شده است.

وی با اشاره به انجام 572 مورد تست سلامت از رانندگان وسایل نقیله عمومی در استان بیان داشت: عمده تصادفات در استان در 30 کیلومتری ورودی یا خروجی شهرها رخ داده است.

عامل انسانی مهم ترین عامل وقوع تصادفات رانندگی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افزایش 27 درصدی تصادفات جرحی در استان از ابتدای امسال خبر داد و بیان کرد: تعداد مجروحان تصادفات نشان از این دارد که شدت تصادف زیاد بوده است.

به گفته وی تعداد مجروحین تصادفات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.

وی سرعت بالا و عدم توجه به سرعت مطمئنه و جلو و عدم رعایت فاصله طولی از مهم‌ترین علل تصادفات در شهرها و جاده های استان گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش 2 درصدی تصادفات فوتی در استان بیان کرد: متاسفانه از ابتدای امسال تا کنون 138 نفر در تصادفات استان جان خود را از دست داده‌اند که تعداد فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

سردار شجاع با بیان اینکه درصد قابل توجهی از تصادفات به دلیل عامل انسانی بوده است، گفت: عامل جاده و خودرو هم دخیل هستند اما بیشترین علت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی عامل انسانی است.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های بارز پلیس نظارت مردم و وجه اجتماعی آن و استفاده از مشارکت مردم در ماموریت ها است.

وی با اشاره به اینکه سامانه 197 پل ارتباطی بین مردم و پلیس است، گفت: مجموع تماس های برقرار شده با این سامانه در سال جاری هفت درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه انتقادات 12 درصد کاهش و شکایات 20 درصد افزایش را در این سامانه داشته‌ایم.

سردار شجاع ادامه داد: همچنین راهنمایی و ارشاد 32 درصد افزایش و پیشنهادات 40 درصد کاهش داشته است.

افزایش 92درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی

وی از افزایش 92 درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی در استان خبر داد و افزود: 70 درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین جرایم حوزه فضای مجازی مربوط به برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه ای و اعمال خلاف واقعیت بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های مشاوره ای پلیس به مردم نیز گفت: از ابتدای امسال تا کنون هزار و 302 نفر به مرکز مشاوره امین این سازمان در استان برقرار شده است.

وی با بیان اینکه هزار و 816 نفر نیز به واحدهای مددکاری مراجعه داشته‌اند، گفت: 83 درصد پرونده های تشکیل شده در این زمینه به مصالحه منجر شده است.

سردار شجاع بیان داشت: مراجعات در حوزه خانواده، روان شناختی، انتطامی، مددکاری اجتماعی و روان سنجی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین مشکلات افراد مراجعه کننده به مراکز مشاوره پلیس در زمینه مشکلات خانوادگی با سبب شناسی اعتیاد همسر و دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجین بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه