English

در منطقه حفاظت‌ شده میشداغ و فکه صورت گرفت

تهدید بمب های خنثی نشده به جان محیط بانان و آهوان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان گفت: بمب‌های عمل‌نشده جان آهوان و محیط‌بانان میشداغ و فکه را تهدید می کند.

تهدید بمب های خنثی نشده به جان محیط بانان و آهوان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مهرشاد احمدوندی گفت: در منطقه حفاظت‌شده  میشداغ و همچنین در منطقه فکه، بمب‌ها و ادوات عمل نشده بسیاری از دوران جنگ وجود دارد که با بارش باران یا وزش باد، روی خاک می‌آیند و می‌توانند خطرآفرین باشند این در حالی است که مناطق ذکر شده به زیست گونه آهوی ایرانی معروف است.

وی به وجود مین‌، بمب و ادوات باقی‌مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه حفاظت‌شده "میشداغ" اشاره و تصریح کرد: حدود 2 سال است که وضعیت حفاظت از آهوان میشداغ ارتقا یافته و به سطح بسیار بالاتری رسیده که موجب افزایش جمعیت آهوان در این منطقه شده است.

احمدوندی اذعان داشت: بنابراین با توجه به افزایش جمعیت این گونه، آهوان از میشداغ دور شده و برای زیست به قسمتی از منطقه "فکه" نیز می‌روند. البته جمعیت آهوان فکه، بسیار کم تر از جمعیت آهوان میشداغ است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان بیان کرد: با این وجود هم در منطقه میشداغ و هم در منطقه فکه، بمب‌ها و ادوات عمل نشده بسیاری از دوران جنگ وجود دارد که با بارش باران یا وزش باد، این ادوات جنگی روی خاک می‌آیند و می‌توانند خطرآفرین باشند. حتی در میشداغ، "راکت" عمل نشده نیز داریم.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه این مین‌ها "ضد نفر" هستند، با فشار وزن آهوان ما منفجر نمی‌شوند اما با فشار پای محیط‌بانان می‌توانند منفجر شوند و از این نظر می‌توانند برای جان محیط‌بانان منطقه تهدید‌کننده باشند.

وی با تاکید بر لزوم سرکشی روزانه محیط‌بانان از منطقه برای حفاظت از آهوان میشداغ افزود: در گذشته قسمتی از این منطقه مین‌گذاری شده را پاکسازی کردند، اما پاکسازی کامل میشداغ و قسمتی از فکه که آهوان میشداغ در آنجا زیست می‌کنند، ضروری است زیرا محیط‌بانان ما هر روز باید از این مناطق برای حفاظت از آهوان عبور کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه