English

امام جمعه قم:

قم دومین شهر زیارتی کشور به شمار می آید

امام جمعه قم:قم از سویی دومین شهر زیارتی کشور به شمار می آید و از سوی دیگر، شهری علمی است و به طور خاص، مهم ترین پایگاه حوزه های علمیه ایران و جهان در این شهر واقع شده است.

قم دومین شهر زیارتی کشور به شمار می آید

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله اعرافی در دیدار با جمعی از آتش نشانان استان قم که در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد گفت: عاشورای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مکتبی بزرگ و مدرسه ­ای عظیم برای تمام بشریت است؛ در حادثه عاشورا درس های گوناگونی برای بشریت تعبیه شده است و هر بار که به قصه عاشورا بپردازیم، می توان درس های جدیدی از زوایای مختلف آن فراگرفت.

وی افزود: یکی از ماموریت های حضرت زینب(س) در عاشورا، حفظ امنیت و آتش نشانی و مصون نگاه داشتن خیام اهل بیت(ع) و فرزندان رسول خدا از گزند و آسیب دشمنان بود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: خوشبختانه مجموعه شهرداری قم در سال های اخیر، قدم های خوبی توسط شهرداری قم در بخش های مختلف برداشته شده که نتیجه آن برای عموم مردم نیز محسوس است.

وی بر لزوم نگاه راهبردی و با تکیه بر اسناد بلند مدت در توسعه شهر قم تاکید کرد و گفت: باید این فعالیت ها در طراز و قامت یک کلان شهر بزرگ علمی و فراملی، انجام شود زیرا قم یک شهر زیارتی، علمی، حوزوی و بین المللی است.

رئیس جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: قم از سویی دومین شهر زیارتی کشور به شمار می آید و از سوی دیگر، شهری علمی است و به طور خاص، مهم ترین پایگاه حوزه های علمیه ایران و جهان در این شهر واقع شده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 100هزار طلبه از 130 کشور جهان، در جامعه المصطفی(ص) فعالیت دارند؛ قم مرکز تولید فکر و اندیشه دینی و تربیت عالمان برجسته و نیز خاستگاه انقلاب اسلامی است که با توجه به مجموعه این شاخص ها، شهرداری قم و سایر نهادها باید تلاش نمایند خدمات خود را در این طراز و ابعاد وسیع، تنظیم کنند.

آیت الله اعرافی با ذکر این مطلب که آتش نشانی سازمانی امنیت آفرین است، گفت: ارزش ارائه خدمات در گرو خدمتی است که انسان ارائه می کند؛ نجات یک انسان در آستانه خطری جانی، قابل مقایسه با دیگر کمک های مالی و ... نیست و این مهم که کار شما با سلامت و احساس امنیت جامعه گره خورده است، ارزش خدمت شما را بالاتر می برد.

وی ادامه داد: حس فداکاری و ایثارگری که در کار آتش نشانی نهفته است، اگر با قصد الهی و نیت خالص همراه گردد، خدمت شما را آسمانی و الهی می کند و به تعبیر قرآنی، به کار شما رنگ خدایی می بخشد.

امام جمعه قم، توجه به سازمان آتش نشانی را وظیفه همه مسئولان استان دانست و تاکید کرد: دستگاهی که موجب امنیت و آرامش جامعه است، باید مورد عنایت ویژه همه نهادها و دستگاه ها باشد که خوشبختانه این نگاه، در میان مسئولان استان وجود دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، توان افزایی و ارتقای مستمر مهارت ها در کنار بازسازی روحی و معنوی را از ضرورت های کار آتش نشانان دانست و بیان کرد: آگاهی بخشی و آموزش یکی از مسئولیت های مهم این سازمان است، همه مردم باید خود را در وظیفه خطیر کمک رسانی سهیم بدانند و این امر باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه مبدل گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه