English

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس؛

پیمانکاران مکلف به تامین حداقل ۵۰ درصد نیروی کار خود از نیروهای بومی هر استان هستند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، گفت: براساس قانون برنامه ششم پیمانکاران مکلف به تامین حداقل 50 درصد نیروی کار خود از نیروهای بومی هر استان هستند.

 پیمانکاران مکلف به تامین حداقل 50 درصد نیروی کار خود از نیروهای بومی هر استان هستند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین هاشمی تختی  در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با بیان اینکه با حضور همتی به عنوان استاندار هرمزگان، فضای جدیدی از همراهی و همدلی برای پیشرفت استان ایجاد شده است، عنوان کرد: در این فضا باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل کند.

وی ادامه داد: در بستر جامعه مشاهده می‌شود که وضع اشتغال خوب نیست در حالی که ظرفیت برای ایجاد اشتغال در هرمزگان فراهم است و باید منابع مالی را به این سمت جذب کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی افزود: هرمزگان با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار خوب از جمله در زمینه صنعت، کشاورزی، شیلات و گردشگری اما فاقد یک نقشه راه در زمینه اشتغال است که باید نقشه راه اشتغال استان هرمزگان با در نظر گرفتن تمامی این ظرفیت‌ها تدوین شود.

هاشمی تختی با تاکید بر اینکه کار برای سرمایه‌گذاران باید تسهیل شود، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری متقاضی مشارکت در امر ایجاد اشتغال در هرمزگان هستند اما باید روند انجام امور برای آنها تسهیل شود.

ایجاد دانشکده صنایع دریایی در هرمزگان

وی خواستار توجه به آموزش نیروی انسانی و ارائه مهارت‌های لازم در هرمزگان شد و بیان داشت: ایجاد دانشکده صنایع دریایی در هرمزگان می‌تواند نقش مهمی در این عرصه با توجه به ظرفیت‌های گسترده دریایی هرمزگان داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به قانون به‌کارگیری نیروهای بومی توسط پیمانکاران پروژه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که این قانون توسط پیمانکاران در هرمزگان رعایت نمی‌شود و براساس قانون برنامه ششم آنها مکلف به تامین حداقل 50 درصد نیروی کار خود از نیروهای بومی هر استان هستند.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: تمامی نمایندگان استان برای کمک به ایجاد اشتغال و رونق و توسعه استان پای کار هستند و امیدواریم با فضای خوب فراهم شده با همکاری مدیران اجرایی گام‌های خوب و موثری برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه