English

استاندارد دودی کردن شیشه خودرو فقط ۳۵ درصد است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: افرادی که شیشه‌های خودروی خود را بیش‌ازاندازه دودی می‌کنند، ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

استاندارد دودی کردن شیشه خودرو فقط 35 درصد است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، فضل‌الله شیری گفت: طبق قانون قسمت‌هایی از وسایل نقلیه را که در معرض دید عموم قرار دارد مشمول حریم خصوصی اشخاص ندانسته و قانون اخذ جرائم رانندگی استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده و سرنشین داخل خودرو مشخص نباشند را یک تخلف رانندگی به‌حساب آورده است.

وی در مورد میزان قانونی دودی کردن شیشه‌های خودروها، گفت: در قانون میزان و معیار خاصی برای درصد دودی کردن شیشه‌های خودروها مشخص نشده است، اما قانون صراحتاً اعلام کرده است که اگر خودرویی شیشه‌هایش دودی شده باشد، مأمور پلیس باید بتواند داخل خودرو را از فاصله تقریبی سه متری مشاهده کند.

رئیس پلیس راهور استان در مورد اینکه گفته می‌شود میزان استاندارد شیشه دودی ازنظر پلیس ۳۵ درصد است، تأکید کرد: به دلیل استفاده از وسایل مختلف دودی کردن نمی‌توان گفت که ۳۵ درصد ازنظر پلیس استاندارد است اما معمولاً درصد کمتر از ۳۰ مورد تائید پلیس و شرط اصلی رؤیت داخل خودرو باوجود شیشه دودی است.

 شیری در مورد میزان جریمه متخلفان، گفت: بر اساس کد تخلف ۲۱۱۴، افرادی که اقدام به دودی کردن شیشه خودرو خود به میزان غیرقانونی کنند، ۵۰ هزار تومان جریمه در کلان‌شهرها و در سایر شهرها ۳۰ هزار تومان و ملزم به اصلاح شیشه خودرو هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه