English

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خواستار شد:

اختصاص بخشی از اعتبار دولتی تخصیص یافته به شهرداری

رئیس شورای شهر رشت از استاندار خواست با توجه به نامه نگاری های صورت گرفته بخشی از اعتبار دولتی که برای مدیریت بحران تخصیص یافته به شهرداری اختصاص یابد.

اختصاص بخشی از اعتبار دولتی تخصیص یافته به شهرداری

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، امیر حسین علوی افزود: در حوزه فرهنگی رشت نیازمند یک مطالعه جامع است تا در حوزه فرهنگی شاهد تدوین برنامه ای مدون برای حل معضلات حوزه فرهنگی رشت  باشیم.

وی خطاب به رئیس کمیسیون بودجه بیان کرد: شیوه های نظارتی در حوزه مالی باید سیستماتیک باشد تا کارها با سرعت انجام شود. بعضا مشاهده شده برخی نامه های حوزه مالی دچار پروسه اداری و طولانی شدن زمان شدن اند.

علوی با اشاره به  اجرای حسابرسی مالی شهرداری گفت: هرچند در شورای چهارم این مهم پیگیری شد ولی حسابرسی سالهای ماضی ناتمام ماند و امیدواریم رئیس کمیسیون بودجه به همراهی شهردار جدید به دنبال تکمیل تفریغ بودجه و حسابرسی باشد.

رئیس شورا در مورد ساماندهی رودخانه های رشت تاکید کرد: رئیس کمیسیون بهداشت خوشبختانه پیگیر دریافت مطالبات دولتی هستند. ولی با توجه به سر ریز آلودگی شهری به تالاب انزلی باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

وی در مورد بازبینی طرح بی ار تی که در کمیسیون ترافیک هم مطرح شده، یادآور شد: این مسیر برای شهر خطر آفرین شده  است و اگر قرار است بی ار تی اجرا شود باید طرح تکمیل گردد و در غیر این صورت این محور باید از حوزه ترافیکی مورد بازبینی قرار گیرد.

رئیس شورای رشت با توجه به اختصاص بودجه  ۳۰ میلیارد به شهرستان رشت افزود: عدم تخصیص این منبع به شهرداری رشت به هر دلیلی، صحیح نیست و دریافت آن از دست استاندار ساخته است و به عنوان رئیس شورا از استاندار محترم تقاضا دارم با توجه به نامه نگاری ها و پیگیری متعدد مدیران و حتی نمایندگان مجلس، موضوع را پیگیری نمایند.

علوی گفت: متاسفانه  پروسه تخصیص این اعتبار مسیری را طی می کند که برازنده  مسئولان رشت نیست و هر کس در این جایگاه هست باید به فکر خدمت باشد،

رئیس شورای رشت تاکید کرد:  مطالبه ما مشخص است  و مسئول مربوطه پاسخ دهد منبع مالی که به استان تخصیص یافته، چرا مدیری که در این جایگاه هست اعتبار لازم را به  شهرداری تخصیص نمی دهد.

وی خاطر نشان کرد: باعث تاسف است که باید از تریبون رسمی شورا  اعلام کنم کم کاری در این حوزه اتفاق افتاده است و همه ما به عنوان مسئول و خدمتگذار باید در راستای خدمت و حفظ ارزشها گام برداریم تا خدا هم راضی باشد.

رئیس شورا خطاب به رسانه های خبری گفت: هیچ نکته پوشیده ای بین مردم و اعضای شورا نیست و از رسانه ها انتظار داریم با نمایندگان خود همکاری و همراهی نمایند و اگر جلسه ای نیاز است که غیر علنی برگزار شود، با نمایندگان خود همراهی نمایند ما نیز به عنوان اعضای شورا در ادامه مسیر حرکت نیازمند کمک رسانه ها هستیم.

علوی افزود: برخی مسایل از سوی اعضای شورا مطرح می شود که زمان رسانه ای شدن آن نیست و طبق قانون نیز شورا حق دارد جلسات غیر علنی داشته باشد و از رسانه ها انتظار داریم با دقت صدای خدمت صادقانه شورای شهر را به گوش مردم برسانند و از حواشی پرهیز نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه