English

برپایی نمایشگاه عکس «کودکان عاشورایی» در نگارخانه مارلیک رشت

به مناسبت ماه محرم و شهادت ابا عبداله الحسین (ع) نمایشگاه عکس « کودکان عاشورایی » تا تاریخ ١٤ مهر ماه ٩٦ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت در حال برگزاری است .

برپایی نمایشگاه عکس «کودکان عاشورایی» در نگارخانه مارلیک رشت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمد حسن پور از برپایی نمایشگاه عکس «کودکان عاشورایی» به مناسبت ماه محرم و شهادت ابا عبداله الحسین (ع) تا ١٤ مهر ماه ٩٦ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت خبر داد.

محد حسن پور اظهار کرد: این نمایشگاه شامل ٢٥ قطعه عکس از ١٢ عکاس گیلانی است که  تلاش کرده ا  ند تا با آثار خود و به تصویر کشیدن گوشه ای از مظلومیت کودکان در روز عاشورا در گسترش و تبلیغ فرهنگ عاشورایی و انتقال آموزه‌های عاشورا به نسل جوان ایفای نقش نمایند.

هر یک از آزاد مردان و شیر زنان عاشورا، به سهم خود بر اعتلا و سربلندی این حماسه افزودند اما کربلا از حماسه کودکانی که در این سفر جاودانه، هم پای ایثارگران و جانبازان عاشورا، چکامه حضور سرودند، خاطره‏ ها بر لوح سینه دارد. کودکانی که در خون طپیدن پدران و برادران خود را پیش روی خویش دیدند ، مبارزه با ستم و فریاد در برابر تفرعن را آموختند و به پدران و برادران خویش اقتدا نمودند. آنان اگر چه نجنگیدند اما حضور و شهادتشان نقش مهمی در عزت و عظمت ابعاد قیام و نیز شتاب بخشیدن در فروپاشی بنیان ظلم و استبداد در جامعه اسلامی گردید.

در این نمایشگاه آثاری از ابراهیم فتحی، علیرضا جلیلی، علیرضا عزتی، امان عسکری زاد، رامین اکرامی، مریم فتورچیان، محمد رادپرور، رضا گلچین، محمد گلچین، محمدحسن امینی، اکبر زینلی، سید حسین حدائقی و رهام آذلش به نمایش در آمده است.

نمایشگاه عکس کودکان عاشورایی تا تاریخ ١٤ مهر ٩٦ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه