English

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان:

خرید املاک قولنامه‌ای ضررهای جبران ناپذیری به خانواده ها وارد می کند

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: خریداران املاک قولنامه‌ای پیش از هرگونه معامله، برای جلوگیری از ضرر و زیان باید از شهرداری استعلام بگیرند.

خرید املاک قولنامه‌ای ضررهای جبران ناپذیری به خانواده ها وارد می کند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مسعود حیدری گفت: متأسفانه تعدادی از شهروندان ما برای خرید املاک قولنامه‌ای حاصل یک عمر زندگی خود را به علت عدم آگاهی در معامله و ناآشنایی با قوانین خرید و فروش بر باد داده و ضررهای جبران‌ناپذیری به خود و خانواده وارد می‌کنند.

وی افزود: بی شک در اعتبار املاک و ساختمان هایی که به وسیله قولنامه خریداری می شود، خدشه هایی قابل مشاهده است و دل نگرانی هایی برای شهروندان به وجود می آورد چرا که املاک قولنامه‌ای باعث سوء استفاده برخی ازسودجویان نیز می شود.

وی تصریح کرد: خریداران املاک قولنامه‌ای پیش از هرگونه معامله، برای جلوگیری از ضرر و زیان باید از شهرداری استعلام بگیرند.

وی با بیان اینکه آنچه در اصطلاح مردم به نام خرید قولنامه ای می شناسند، گاهی همان مبایه نامه های عادی است، یادآور شد: قولنامه سندی است که طی آن خریدار و فروشنده، خرید و فروش  را انجام می دهند ولی این معامله در دفتر اسناد رسمی ثبت نشده و البته این امر باعث می شود مشکلاتی برای طرفین قولنامه به خصوص خریدار ایجاد کند.

حیدری خاطرنشان کرد: هر کدام از طرفین باید به وعده های ثبت شده در قولنامه عمل کنند اما اگر این تعهدات انجام نشود، مطابق قانون مدنی ضمانت اجرایی وجود دارد.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان تا حد امکان از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنند و در غیر این صورت حتماً  قبل از خرید ملک از شهرداری استعلام بگیرند تا دچار ضررهای جبران ناپذیر نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی