English

فردا؛ آغاز صید میگو در هرمزگان

صیادان هرمزگانی از فردا یازدهم مهرماه، بر اساس اعلام کمیته صید شیلات استان به مدت ۴۵ روز صید میگو را در آبهای محدوده استان آغاز می کنند.

فردا؛ آغاز صید میگو در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، معاون صید و بنادرماهیگری شیلات هرمزگان گفت: صید میگو در ۷۰۰ کیلومتر مربع از صیدگاههای استان از بندرکوهستک شهرستان سیریک، آغاز می‌شود و در صیدگاههای هرمز و تولای قشم به پایان می‌رسد.

مسعود بارانی افزود: براساس ارزیابی‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان امسال پیش بینی می‌شود هزار و ۳۰۰ تن میگوی درشت و ۲۳۰ تن میگو ریز از آبهای هرمزگان صید شود.

وی گفت: ۲ هزار صیاد با ۱۷۰ فروند لنج، صید میگو را صیدگاههای هرمزگان انجام می‌دهند.

معاون صید و بنادرماهیگری شیلات هرمزگان افزود: استفاده از تورهای نامرئی در صید میگو و دیگر آبزیان بعلت از بین بردن منابع آبزی و محیط زیست دریایی خلیج فارس ممنوع است.

شیلات هرمزگان امسال ۴۵ میلیون قطعه بچه میگو را در استان برای بازسازی و جلوگیری از کاهش نسل میگو در ذخیره گاههای استان ر‌ها کرد.

پارسال صیادان هرمزگانی هزار و ۲۰۰ تن میگو از صیدگاه های استان صید کردند.

صید غیرمجاز میگو در هرمزگان پیش از آغاز فصل قانونی، یکی از مشکلات صیادان این استان است که با توجه به کوچک بودن میگو‌های صید شده خسارت جبران ناپذیری به منابع میگوی خلیج فارس وارد می‌شود.

امسال برای نخستین بار طرح دریابست از اول مهر به مدت ۱۰ روز با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی هرمزگان اجرا و از صید هر گونه آبزی در آبهای استان جلوگیری شد.

این طرح با هدف بازسازی ذخایر، تخم ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا شده است.

استان هرمزگان با داشتن بیش از ۲۹ هزار صیاد، ۲۲ بندرصیادی و صید سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه