English

بازنشر

عزاداران حسینی تهران نماز ظهرعاشورا اقامه کردند

عزاداران تهرانی نماز ظهر عاشورا را بیاد آخرین نماز سیدالشهداء در سطح شهر به جماعت اقامه کردند.

عزاداران حسینی تهران نماز ظهرعاشورا اقامه کردند

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با ظهر عاشورا هیئات و دسته های عزاداری همزمان با اذان ظهر به افق تهران، در مساجد، تکایا، حسینیه ها، هیئت های مذهبی و میادین و خیابان های شهر به یاد بزرگ پرچمدار دین و سالار شهیدان، نماز ظهرعاشورا را به جماعت اقامه کردند.

عزاداران در ظهر عاشورا به تبعیت از امام حسین (ع) و یاران با وفایشان به هنگام نماز ظهر، عزاداری را تعطیل کرده و نماز جماعت را اقامه می‌کنند.

یکی از اهداف قیام سید الشهدا(ع) احیا دین و نماز است و اقشار مختلف مردم در گوشه و کنار تهران در حالی ‌که رنگ و بوی خاص عاشورا در شهر پیچیده بود، هنگام ظهر، به اقامه این فریضه واجب پرداختند، چون معتقدند یکی از جلوه‌های بی‌نظیر عاشورا، اقامه نماز اول است و همان‌گونه که ، امام حسین(ع) در عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر اقامه نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش تیر دشمن، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورا امام حسین (ع)

ابوثمامه صیداوی در گرماگرم نبرد، به امام حسین علیه‌السلام نزدیک شد و به آن حضرت عرض کرد که وقت زوال فرارسیده است. امام حسین علیه‌السلام که به نماز اهمیت ویژه‌ای می‌داد، دستور داد جنگ را متوقف کرده و همگی به نماز پردازند. دشمنان که به نماز اهمیت چندانی نمی‌دادند، آن حضرت و یارانش را در حال نماز نیز مورد هجوم ناجوانمردانه قرار داده و با پرتاب تیر آنان را نشانه می‌گرفتند.

عبدالله حنفی که خود را سپر امام حسین علیه‌السلام قرار داده بود، متحمل سیزده تیر دشمن شد و عاقبت در حال دفاع از وجود شریف امام حسین علیه‌السلام به لقاءالله پیوست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه