English

مردم قم روزگذشته میهمان ۶۰۰۰لاله گلگون کفن در ۷۷گلزار شهید بودند

مراسم میهمانی لاله ها با حضور عزاداران و پیروان مکتب سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، استاندار قم، امام جمعه قم، مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران ، فرماندار قم، خانواده معظم شهدا، مسوولان، نیروهای مسلح ، مردم شهید پرور در 77 گلزار سراسر استان قم برگزار شد.

مردم قم روزگذشته میهمان 6000لاله گلگون کفن در 77گلزار شهید بودند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مراسم غبار روبی وعطرافشانی گلزارشهدای قم روزگذشته انجام شد ،این مراسم همراه با اجرای موزیک جمهوری اسلامی،  حرکت گروه موزیک و کالسکه های گل با حضور نیرویهای نظامی و انتظامی در گلزارهای محوری استان از جمله گلزار علی بن جعفر(ع)با 3500شهید ، گلزار امامزاده ابراهیم با 730شهید، سوم خرداد با 60شهید ، شیخان با 750شهید، بقیع با 50شهید و گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) ، برگزار گردید.

مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر 3500شهید گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم با حضور استاندار قم، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)و مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران در گلزار علی بن جعفر (ع) همراه با حرکت کاروان گل از مسجد بااب الجنه به سمت گلزار و اجرای گروه موزیک و بیان دکلمه توسط  یک نوجوان و مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت (ع)  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یادو خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم ، پیام مقام معظم رهبری را قرائت نمود.

سردار سید جواد هاشمی در این مراسم گفت: امروز فرصتی است برای تجدید میثاق دوباره با آرمانهای رفیع شهدا پیوند نسلهای انقلاب با نسلی که با بخشیدن جان خویش از دین و ارزشها دفاع کرد و نگذاشت یک وجب ازاین خاک در دست دشمنان باقی بماند.

مسوول کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه اکنون نسل سوم انقلاب را پشت سر می گذاریم افزود: با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان از این آیین ها فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه احیا می شود و تا زمانی که این فرهنگ زنده است دشمن جرات تعرض به این کشور را نخواهد داشت و تمامی نقشه های شومش همانند گذشته نقش بر آب خواهد بود.

سردار هاشمی تاکید کرد: باید ارزشهایی که شهدا برایش جان دادند را در وصایایشان جستجو کرد و آن را منتشر ساخت تا نسلها با این آرمانها آشنا شوند و در راستا حفظ دستاوردهای شهدا بکوشند، حفظ عفاف و حجاب، ولایت مداری، تاکید بر اقامه نماز، حفظ وحدت امت اسلامی ، هوشیاری در برابر دشمنان بسیار مورد تاکید شهدا بوده است.

در پایان این مراسم با حضور استاندار قم، فرماندار قم ، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران و جمعی از مسوولان و نیروهای انتظامی و خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم قم مزار مطهر شهدا در گلزار علی بن جعفر ع) گلباران و عطر افشانی شد.

همزمان با حضور خادمان شهدا در 77گلزار سراسر استان مراسم میهمانی لاله ها با تقدیم 10هزار شاخه گل و گلاب در روستاها با حضور ائمه جمعه، بخشداران و خانواده شهدای روستاها و در شهر نیز با حضور نیروهای مسلح، خانواده شهدا ، اقشار مختلف مردم ، هر چه باشکوه برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه