English

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی:

اربعین امسال موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی دایر می شود

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: در اربعین امسال یک موکب مرزی ویژه بازرگان تدارک دیده شده است.

اربعین امسال موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی دایر می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسن حسینی عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: این موکب دایر شده است تا زائران کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از استراحت در این موکب های پیش بینی شده برای استراحتشان به سوی کربلا عازم شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌شده که سه هزار نفر زائر خارجی از مرز بازرگان به ایران می‌آیند تا به عتبات عالیات سفر کنند ادامه داد: موکب های مربوط به آذربایجان غربی در سامرا، مرز خسروی، کربلا و در مسیرهای مابین کربلا و نجف استقرار می یابند تا به زائران حسینی خدمات ارائه دهند.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: موکب‌های آذربایجان غربی در اربعین حسینی در هر وعده غذایی به 26 هزار نفر زائر اسکان و تغذیه می‌دهند و انتظار می رود امسال موکب‌های آذربایجان غربی جمعاً به 780 هزار نفر خدمات ارائه کنند.

حسینی ادامه داد: در 13 سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان به صورت نیمه فعال بوده و میزان کمک های جمع آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود ولی امسال با همکاری رسانه ها رشد بسیار زیادی در این حوزه را شاهد هستیم و هنوز برخی مسئولان اطلاع دقیقی از عملکرد و وجود این ستاد در استان ندارند.

وی افزود: در ابتدای کار بازسازی وضعیت عتبات عالیات بسیار وخیم بود به طوری که فقط 6 ماه بحث نظافت عتبات عالیات به طول می‌انجامد و بعد از آن بازسازی شروع می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی تصریح کرد: بعد از بازسازی، بحث توسعه صحن‌های عتبات عالیات آغاز شده و طراحی ایرانی اسلامی در این پروژه پیاده شد که امروزه این پروژه از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و به گفته مهندسین در سال 97 نیز پایان می‌یابد.

وی بیان کرد: تولیت سامرا در جلسه‌ای که هفته قبل با 15 نفر ایرانی داشت به فعالیت آذربایجانی‌ها در بحث بازسازی عتبات عالیات اشاره کرده و بیان کرد که آذربایجانی‌ها دو مرحله در بحث بازسازی ورود پیدا کردند و افزود که شهرستان خوی در این موضوع پیش‌قدم بوده است.

حسینی تصریح کرد: آذربایجان غربی اولین استانی بود که به بحث بازسازی عتبات عالیات ورود پیدا کرد و این در حالی است که در آن زمان از بیشتر استان‌های ایران اثری در بازسازی عتبات عالیات پیدا نمی‌شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: متأسفانه بعدها در بحث بازسازی عتبات عالیات جایگاه آذربایجان غربی چندان خوب پیش نرفت و در رتبه آخر استان‌ها قرار داشت ولی امروزه ستاد بازسازی عتبات عالیات با یک پیشرفت جهشی به رتبه 20 ام رسید و از پیشرفت قابل قبولی برخوردار شد.

وی اظهار کرد: امروزه در 14 شهر و حتی در شهرهای کردنشین ستاد بازسازی عتبات عالیات را ایجاد کرده‌ایم و در حال حاضر این ستادها مشغول به کارند و در 6 ماهه اخیر سال 96 به میزان 850 میلیون تومان کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.

حسینی افزود: 350 تن سیمان به سامرا و کربلا فرستاده شده و در بحث بازسازی کشوری عتبات عالیات نیز به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه شده به گونه‌ای که 3 هزار نفر ایرانی در عراق در این بحث مشغول به کار شده‌اند و مصالح ساختمانی به مساحت 5 هزار مترمربع از آذربایجان غربی به بازسازی عتبات عالیات فرستاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی