English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد:

اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان فارس

در روز عاشورای حسینی پانصد بقعه متبرکه شاخص استان فارس، میزبان نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی خواهد بود.

اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در 500 بقعه متبرکه استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس عنوان کرد: در سوگ شهادت اباعبدا... الحسین(ع) و مراسم عزاداری سیدالشهداء نماز ظهر عاشورا  با حضور عزاداران حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستانهای فارس اقامه خواهد شد.

وی افزود : یکی از ارکان مهم برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی اقامه باشکوه نماز ظهور عاشوراست که با حضور همه عزاداران، هیئات عزاداری و مردم ولایت مدار استان با صلابت هرچه بیشتر برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه شاخص شهر شیراز گفت: در بقاع متبرکه شهرستان شیراز از جمله حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی ابن حمزه (ع)، سید محمد قصرالدشت(ع)، سید تاج الدین غریب(ع)، سید نظام الدین محمود شاه داعی الی ا...(ع)، قدمگاه حضرت ابوالفضل عباس(ع)، سید محمد (ع) صغاد و نظرگاه خضر نبی (ع) نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا به جماعت برگزار می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در کلیه شهرستان های استان نیز در امامزادگان حسن و حسین (ع) و یوسف(ع) نی ریز، سیدعلاءالدین محمد(ع) ممسنی، احمد و جعفر (ع) شهر بهمن و سیدمحمد(ع) شورجستان آباده ، سید حسین (ع)،سیدکمال الدین(ع) سیدمحمد(ع) الیاس آباد و محمد(ع) گوریگاه کازرون، سید تاج الدین محمد (ع) قیر و کارزین، امامزاده پیرمراد (ع) استهبان ، امامزاده حسین (ع)سعادت شهر، بقعه متبرکه شیخ عبدالله انصاری و امام زاده سبزپوش(ع) گراش، میرعلی ابن الحسین (ع) لارستان، امامزاده حسین (ع) جهرم و امام زاده شاه سردار (ع) شهرستان خنج میزبان برگزاری نماز با شکوه ظهر عاشورا خواهند بود .

موسوی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) حفظ دین و احیای ارزش‌های دینی و الهی است، تصریح کرد: امام حسین (ع) به منظور احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر و انجام فرائض دینی در جامعه اسلامی متحمل هجرت و مصائب فراوانی شد و در این راه جهاد کرد.

این در حالی است که برپایی نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در حساس‌ترین لحظه‌های حیات‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه نماز دارد و هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری با الگوگیری از سید و سالار شهیدان در این ایام به‌ ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی شکوه اقامه نماز را به رخ جهانیان خواهند کشاند. وی تصریح کرد : آستان مقدس امامزادگان سید شجاع الدین حسن(ع) مشهور به آقام شهید در شهرستان فراشبند، شاهزاده قاسم(ع)، حسن(ع)، ابوالفتح و اسماعیل(ع) فسا ، امامزاده ابوالقاسم (ع) داراب و سید میر محمد مرتضی (ع) و بی بی مزایجان(س) در بوانات  نماز  ظهر عاشورا را با حضور عموم مردم، عزاداران و هیأت مذهبی و زائران حرم های مطهر با شکوه هر چه تمام تر برگزار خواهد شد .

این مقام مسئول با بیان اینکه در محل آستان مقدس امام زادگان روستای کفر ارسنجان عبداله(ع)، سلطان سیدعلی(ع) و علی ولی اله(ع) و در سه بقعه متبرکه امام زاده صفی الدین(ع) بخش کوهنجان، علی ابن اسحاق(ع) و شیخ یوسف(ع) سروستان نیز نماز ظهر عاشورا اقامه می شود، گفت: در محل 8 بقعه متبرکه امامزادگان عبدالرحمن(ع)، اسماعیل(ع)، زینب خاتون(س) شهرستان اقلید نیز این مراسم معنوی برگزار می شود که در محل امامزادگان سیدمحمد(ع) و زبیده خاتون(س) نیز تجمع بزرگ عاشورایی بعد از نماز ظهر و عصر عاشورا با حضور عزاداران و هیئات مذهبی برگزار می شود. 

وی در پایان اضافه کرد: در محل آستان مقدس امام زادگان شهرستان مهر، لامرد، سپیدان، رستم و آستان مقدس امام زادگان سیدحسین(ع)، بی بی حور(س) و بی بی نور(س) و سید محمد(ع) نیز نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی اقامه می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه