English

هفتمین روز ارتحال آیت الله راستی کاشانی در قم برگزار شد

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله حسین راستی کاشانی از مبارزان انقلاب اسلامی و اعضای جامعه مدرسین شب گذشته با حضور طلبه ها، روحانیان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

هفتمین روز ارتحال آیت الله راستی کاشانی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،در این مراسم که شخصیت های برجسته ای از جمله آیات امینی، استادی، مقتدایی، حسینی بوشهری، مومن، علوی بروجردی و حجت الاسلام علی خمینی، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه آن مرحوم را عالمی متدین، متقی و مدرس دانست و افزود: آیت الله راستی بیش از بیست سال در حوزه علمیه نجف در محضر استادان مبرزی همچون حضرت امام (ره) و آیت الله خویی شاگردی کرده بود و سابقه نیم قرن تدریس منظم و دقیق دروس سطوح عالی و خارج فقه حوزه را در کارنامه خود داشت.

حجت الاسلام ناصررفیعی با اشاره به جنبه تقوایی استاد فقید حوزه علمیه قم، وی را در عمل و رفتار انسانی بسیار محتاط توصیف کرد، و افزود: در عین برخورداری از تقوا و ایمان قوی و مستحکم دارای روحیه انقلابی گری و دفاع از نظام اسلامی نیز بود.

مرحوم آیت الله راستی کاشانی در سال 1306 در شهر ستان کاشان به دنیا آمد.

وی تحصیلات‌ ابتدایی‌ را تا پایه ششم‌ در این شهر به‌ پایان‌ رساند و به‌ دلیل شوق‌ فراوان‌ به‌ کسب‌ معارف‌ اسلامی‌ و علوم‌ دینی‌، وارد حوزه علمیه شد، دروس‌ دوره ادبیات‌ و بخشی‌ از دروس‌ سطح‌ را نزد استادان‌ مشهور آن‌ دیار آموخت‌ و سپس‌، عازم‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ شد.

در قم‌، نیز رسائل‌، مکاسب‌ و کفایه‌ را به‌ پایان‌ رساند و در کنار آن‌ به‌ تحصیل‌ فلسفه‌، کلام‌ و تفسیر مشغول‌ بود. پس‌ از آن‌، عازم‌ نجف‌ اشرف‌ شد.

وی‌ از نخستین‌ روزهای‌ نهضت انقلاب اسلامی به صف مبارزان‌ پیوست‌ و همواره‌ با اطاعت‌ از رهنمودهای‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) به‌ افشاگری‌ ماهیت‌ شوم‌ خاندان‌ پهلوی‌ و تلاش‌ برای‌ استقرار نظامی‌ اسلامی‌ با بهره‌گیری‌ از معارف‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه