English

در همایش احلی من العسل در شیراز؛

نوای "لبیک یا حسین" در حرم سوم اهل‌بیت طنین‌انداز شد

همایش "احلی من‌ العسل" همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر سید علاءالدین‌حسین(ع) برگزار شد.

نوای "لبیک یا حسین" در حرم سوم اهل‌بیت طنین‌انداز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، همایش احلی من العسل، پیش از ظهر چهارشنبه 5 مهر و همزمان با سراسر کشور در شیراز و با حضور بیش از 4 هزار دانش‌آموز در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین‌حسین(ع) برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این همایش فرهنگی مذهبی علاوه بر حرم سیدعلاءالدین‌حسین(ع) شیراز در بقاع متبرک و مساجد سراسر استان هم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید میثم حسینی گفت: اجرای سرود قاسم‌بن الحسن(ع) توسط دانش‌آموزان، روضه‌خوانی، سینه‌زنی و گلباران عکس شهید نوجوان از برنامه‌های همایش احلی من‌العسل در شیراز است.

رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه نوجوان‌های امروز برای مشخص کردن مسیر زندگی خود به یک الگوی مناسب و چهره شاخص نیاز دارند، بهترین الگو‌ برای نوجوانان و جوانان را شهدای واقعه کربلا دانست.

حسینعلی معزی گفت: سوگواره «احلی من العسل» نیز هر سال در روز ششم محرم برگزار می‌شود و امسال هم با استقبال بسیار پر شور دانش‌آموزان همراه بود.

دانش‌آموزان شرکت کننده در سوگواره احلی‌ من‌العسل با لباس‌های مشکی و پیشانی‌بندهایی که به نام سیدالشهدا(ع) مزین شده بود، در این همایش حضور داشتند.

این همایش با قرائت قرآن آغاز شد و سپس با مداحی ادامه یافت؛ قرائت وصیت نامه یک شهید نوجوان برای دانش آموزان، اجرای سرود قاسم‌ابن الحسن(ع)، روضه‌خوانی و سینه‌زنی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم همنوا با دیگر دانش‌آموزان شرکت کننده در سوگواره احلی من العسل سراسر کشور، شعار لبیک یا حسین(ع) را سر دادند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه