English

با حضور ۵ هزار دانش‌آموز لرستانی؛

سوگواره‌ی «احلی من العسل» در خرم‌آباد برگزار شد

در ششمین روز ماه محرم، با حضور ۵ هزار دانش‌آموز لرستانی، سوگواره‌ی احلی من العسل در حسینیه ثارالله خرم آباد برگزار شد.

سوگواره‌ی «احلی من العسل» در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)  و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی، گفت: هدف از برگزاری این سوگواره انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آنها با فلسفه قیام امام حسین (ع) است.

خدانظر دریکوند به خطابه حضرت زینب در مجلس یزید اشاره کرد و افزود: حضرت زینب (س) در جواب طعن وسرزنش یزید فرمودند: جز زیبایی و نیکویی چیزی دیگری  از صحنه کربلا ندیدم.

وی به تشریح این زیبایی‌ها پرداخت و تصریح کرد: زیبایی عشق، وفا، پایداری و پایمردی، عهدو پیمان، جانفشانی و شهادت عاشقانه و عارفانه قاسم‌ابن‌الحسن از جمله نیکویی‌هایی بود که حضرت زینب به آن اشاره کرد.

دریکوند به سوال حضرت امام حسین(ع) از قاسم ابن الحسن هم اشاره کرد و ادامه داد: قاسم نوجوان حاضر در کربلا در جواب عمویش مرگ را این چنین تشریح می کند که مرگ در نزد من شیرین تر از عسل است و این پاسخ حاکی از عمق معرفت ،عرفان و شناخت دقیق این نوجوان 13 ساله عاشورایی  است .

وی به فرازهایی از زیارت عاشورا هم اشاره کرد و افزود: در زیارت عاشورا از خداوند طلب می کنیم که خدایا زندگی ما را زندگی محمد و آل محمد (ص) و مرگ ما را مرگ محمد و آل محمد (ص) قرار بده و در جای دیگری از خداوند طلب می کنیم که در قیامت ما را از شفاعت امام حسین (ع) بهره مند فرماید .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که برای تحقق این دعا باید تلاش کنیم تا اهل بیت را الگوی زندگی خود قرار دهیم و از آنان سرمشق بگیریم.

وی به توطئه‌های دشمنان اسلام برای دورکردن افراد از مسیر درست زندگی اشاره کردوگفت : باید تلاش کنیم تا خود را مصداق بارز دوستان و محبان اهل بیت قراردهیم و بدانیم که محبان و دوستان اهل بیت چه ویژگی های بارزی دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تحصیل علم و دانش، اخلاق محوری، صداقت، نوعدوستی، ایثار و فداکاری  و دین مداری را از جمله ویژگی‌های یک مسلمان رهرو اهل بیت (ع) ذکر کرد و گفت: باید قدردان نظام و انقلاب باشیم و با وحدت و همدلی تلاش کنیم تا در پیشبرد اهداف انقلاب و توسعه همه جانبه کشور افراد موثری باشیم .

گفتنی است در این مراسم که به صورت زنده از شبکه‌های سراسری سیما پخش شد، دانش آموزان لرستانی به عزاداری سید برای سالار شهیدان پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه