English

سفیر آفریقای جنوبی در دیدار با معاون استاندار هرمزگان:

علاقه‌مند به همکاری در حوزه صنایع دریایی هستیم

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود صنایع فولاد و کشتی‌سازی و همچنین معادن مختلف در هرمزگان، اظهار داشت: علاقه‌مندیم در عرصه‌های اقتصاد دریایی و توسعه صنایع دریایی همکاری داشته باشیم.

علاقه‌مند به همکاری در حوزه صنایع دریایی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، ویلیام مکس فلمن وایتد سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ظرفیت‌های استان هرمزگان را کم‌نظیر دانست و بیان داشت: هرمزگان همانند آفریقای جنوبی دارای مرز آبی و ساحلی زیادی است که می‌توانیم به دلیل این تشابه، تعاملات اقتصادی خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی می‌تواند از نیروهای متخصص هرمزگان در زمینه‌های صنعتی و دریایی استفاده کند، افزود: نیروهای متخصص این استان با ارائه آموزش به نیروهای ما در زمینه پرورش آبزیان، شیلات و به ویژه کشتی‌سازی می‌توانند زمینه تعاملات بیشتر دو کشور ار فراهم کنند.

انعقاد قرارداد خواهرخواندگی میان شهر بندرعباس و شهر بندر دوربان

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود صنایع فولاد و کشتی‌سازی و همچنین معادن مختلف در هرمزگان، اظهار داشت: علاقه‌مندیم در عرصه‌های اقتصاد دریایی و توسعه صنایع دریایی با توجه به ظرفیت‌های مناسب هرمزگان در این استان همکاری داشته باشیم.

مکس فلمن وایتد بندرعباس را یک کریدور مهم تجاری دانست و بیان داشت: علاقه‌مندیم قرارداد خواهرخواندگی میان شهر بندرعباس و شهر بندر دوربان آفریقای جنوبی منعقد شود تا بتوانیم در جهت توسعه همکاری‌ها گام برداریم.

وی به تفاوت فصل میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: دو کشور با توجه به تفاوت فصلی در زمینه کشاورزی و شیلات می‌توانند همکاری مناسبی داشته باشند.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و علاقه داریم از استان هرمزگان نیز مقاماتی در این کمیسیون حضور یابند.

هرمزگان می‌تواند مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی باشد

بهروز اکرمی در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان، اظهار داشت: هرمزگان با دارا بودن 14 جزیره و بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای همچون بنادر تجاری و مسافری، فرودگاه بین‌المللی و 13 فرودگاه در سراسر استان، صنایع بزرگ فولاد، آلومینیوم، پالایشگاه نفت و گاز، کشاورزی و شیلات و پرورش آبزیان و صیادی است.

وی منابع انسانی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های بالقوه هرمزگان دانست و افزود: نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه‌های مختلف از مهمترین ظرفیت‌های استان هرمزگان است.

اکرمی به وجود دو منطقه آزاد در استان اشاره کرد و بیان داشت: هرمزگان با دارا بودن دو منطقه آزاد قشم و کیش و پنج منطقه ویژه می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری و افزایش تعاملات تجاری، مقصد خوبی برای دیگر کشورها و همچنین آفریقای جنوبی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بالا بودن شاخصه امنیت را از دیگر ظرفیت‌های کشور و استان هرمزگان دانست و عنوان کرد: ضریب امنیت در این استان و آب‌های خلیج فارس به واسته حضور نیروهای ایرانی بسیار بالا بوده و می‌توان برای افزایش همکاری اقتصادی و تجاری از این شاخصه مهم نیز سود برد.

وی از سفیر آفریقای جنوبی خواست تا هیئتی متشکل از تجار و بازرگانان آفریقای جنوبی به منظور افزایش سطح همکاری اقتصادی دو کشور به هرمزگان سفر کنند و زمینه سرمایه‌گذاری و تعاملات دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.در پایان این دیدار دو طرف هدایایی را به یکدیگر تقدیم کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی