English

دفاع مقدس تبلور اراده، میهن دوستی و ایثارگری ملت ایران است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به عنوان مهمترین رویداد بعد از پیروزی انقلاب و تبلور اراده، میهن دوستی و ایثارگری ملت شریف ایران است.

دفاع مقدس تبلور اراده، میهن دوستی و ایثارگری ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در این مراسم خلج طهرانی؛ پاسداشت دفاع مقدس را که مبتنی بر منطق، ایمان و اتحاد بی نظیر نظام مقدس وملت شریف بود را یک فریضه واجب دانست و افزود:در31 شهریور 1359، دشمن در یک حمله وحشیانه نیابتی به سرکردگی امریکا وهم پیمانانش ، به خاک پاک سرزمین مان هجوم آورد اما آنچه در تاریخ بی نظیر دنیا رقم خورد، شکوفایی اراده ، تبیعت از ولایت فقیه، پاسداشت انقلاب و خاک میهن، ایثار و شجاعت مردمان این جغرافیا بود.

وی ادامه داد: در تمام دنیا پایان جنگ را جشن می گیرند ولیکن ما به دلایل شروع وشکوفایی پایداری، پایبندی به نظام، وفاداری و ولایت مداری، آغاز این اتفاق بسیار مهم را گرامی می داریم. زیرا مردمان میهن ما در جهاد، دفاع و ایثار با سراسر دنیا متفاوت اند.

این مقام مسوول در اهمیت دفاع مقدس گفت: تجربه گرانسنگ دفاع مقدس بود که دفاع از حرمین، اتفاق افتد. شهادت طلبی و ایثارگری، نسل امروز در سوریه و عراق برگرفته از کتاب قطور دفاع مقدس است که شجاعانه ایستاده اند و اجازه نمی دهند صاحبان افکار پلید حتی به کشور ما نزدیک بشوند. مدافعان حرم، تجربه زمان جنگ، رشادت های شما، خانواده شما و حاصل رنج، تلاش، شهادت طلبی و ایثار گری رزمندگان ما است.

بنابراین همان طور که حضرت امام، در پاسداشت از ایثارگران، وگرامی داشت دفاع مقدس فرمودند؛ لازم است همه ملت خصوصا دولتمردان هنرمندان. نویسندگان وشاعران از این فداکاری به سهم خودشان قدردانی کنند و بر ما واجب است از همه کسانی که برای پیروزی در جنگ نابرابر و تحمیلی 8 سال دفاع مقدس، از جان گرانبهایش گذشتند قدر دانی نماییم . خلج طهرانی ضمن بیان خاطره ای از دلاور مردی و هوشمندی رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس اضافه کرد: هرگز و به هیچ شکل و شیوه ای نمی توانیم از زحمات و خودگذشتگی رزمندگان و خانواده آنان تقدیر کنیم.

مدیر عامل منطقه ویژه در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیروزی ایران در آن برهه بحرانی، به تعبیر مقام معظم رهبری بر اساس باور، ایمان،اتکای به نفس وحدت،تدبیر، امید به آینده، اهداف روشن، تکیه بر توانمندی خودمان وتکیه بر اسلام اتفاق افتاد. بنابراین برای توسعه اقتصادی و رسیدن به افق تعریف شده بااتکال به همین موارد، قطعا به پیروزی اقتصادی دست پیدا خواهیم کرد. اگر انرژی اتمی و توسعه صنعت و معدن .. سایر رخدادهای پیروزمندانه در کشور محقق می شود به دلیل ایمان به توانمندی داخلی است و اگر خودکفایی را جدی بگیریم می توانیم با اتکای به دین مبین اسلام همواره پیشگام باشیم. دکتر خلج طهرانی در پایان روزهای بسیار خوشی را با توجه به سرمایه گذاری شرکت های خارجی در مجموعه منطقه ویژه در آینده نزدیک نوید داد و ابراز امیدواری کاری کرد به عنوان قطب اقتصادی استان توسعه اقتصادی هرمزگان را در اولویت قرار دهیم و آن را حفظ کنیم.

در این مراسم باشکوه در سالن کنفرانس ساختمان مدیریت منطقه ویژه برگزار شد از تعداد 25 نفر از همکاران خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه